Bur på buss
Jag tänkte höra med er om ni vet om man får ta med burar på bussen? Ska hämta en foret tower som jag har skickat efter och det är en länsbuss för jag bor på landet ( vi har så liten bil):P annars får mormor skjussa hem buren men tänkte först höra om ni vet om man får ha stora paket på bussen? sitter typ 2 pers på bussen åt gången :S
Det borde man kunna ha, bara man sätter paketet på typ några sittplatser, så att den inte står i vägen..? :)
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
#1 Jo jag tänkte det med, eller där barnvagnar ska stå för det är aldrig någon som åker på bussen nästan… Men tänk så säger dom att man inte får ta med stora paket :/
Ring och fråga?
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

Du får ta med dig paket, men om det klivet på mycket folk så får du kliva av med sakerna för människor har förtur.
Kan säkert skilja beroende på län och bussbolag, men jag har släpat en ft genom hela sthlms tunnelbanesystem och sedan en buss och det gick utmärkt.
Qui dormit, non peccat
Eller om de har sån där bagageutrymme? jag menar många har ju med sig stooora resväskor, cyklar m.m. Tycker ju om man får ta med sig sina jaktgevär på bussar så borde man få ta med sig en bur ;D
// Stephanie och hårbollarna 
Jag har släpat burar både på tåg och bussar, fick inga klagomål. Det enda som hände mig var att folk tittade väldigt mycket, och någon tant frågade om jag hade fåglar i buren ^^
Den var tom förstås.
En annan gång fick jag prata med en liten pojke om råttor i en kvart. Han var grymt intresserad av vad mina råttor hette, hur de såg ut osv, även om jag inte kunde visa honom några bilder eller så.
Det beror på, är det länstrafikens bussar? För isåfall finns det ju utrymmen att lämna av väskor och paket på innan man stiger på bussen. :)
tack för alla svar blev mer taggad nu^^ Ja det är länstrafik sitter typ 2 pers på bussen åt gången så det borde ju funka.. men jag mailade dom, det här fick jag som svar: Bagage som inte är skrymmande får du ta med i mån av plats.
Förresten ni som har beställt en foret tower på zooplus, Hur stor har paketet varit ungefär när ni har fått hämtat det? antar att det inte är lika stor som buren för dom packar ner det men :)?
Det är inte alls stort faktiskt! Det var ungefär 80 cm på höjden och bredden, men inte alls djup. Kanske 30 cm djupt, så det är inte så svårt att bära :) Har inte de exakta måtten nu, men på ett ungefär iaf ;D
#10 Åh vad snällt men då blir det nog inga problem på bussen ska beställa lite mer en bara buren men dom sakerna kanske man får i samma paket eller i ett litet bervid =)
Får vara djur på alla bussar utom Swebus.
Kan man inte ha dom i knäet eller mellan benen under sätet. Så kan man ställa dom på barnvagnsplatsen. Men kommer det barnvagnar så har de företräde tyvärr, kan bli att man får gå av och vänta på nästa buss.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#12 okej! Men råttorna har jag inte med i buren.. Ska hämta buren om någon vecka så får jag se hur det går,får hem sötnosarna i juni/juli :)
#13 då tas de som bagage. Dvs du har lika stor rätt som en barnvagn. Barnvagn är en form av bagage. Alla barn kan åka i förälders knä, så en barnvagn är som en transportbur i deras anseende.
Men kommer en rullstol så har den företräde. De kan inte gå själva. Kan inte sitta i ett knä.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.