Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 2180 ggr
Thawelin
0

Färghjälp! champagne?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag varit och hämtat en jätte mysig liten pojke men jag kan inte riktigt bestämma vilken färg han har.
De jag vet är ju att han är husky roan dumbo, men själva färgen är jag osäker på.
Han är antingen beige eller champagne tycker jag att de ser ut som men skulle haft hjälp med de..

Jag har tre bilder som jag hoppas någon kan se vilken färg han har :D

//Jacqueline Thawelin

Thawelin
0

en till bild

//Jacqueline Thawelin

Thawelin
0

En sista bild =)

//Jacqueline Thawelin

Allamej
0

Hämtade du honom i Lycksele? om så så är han ch och ser exakt ut som sin syster

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Thawelin
0

Japp de gjorde jag

Tack =)

//Jacqueline Thawelin

wintermynta
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Skulle vilja säga att han är amber. En ch är ljusare i färgen och mer gulaktig.

Allamej
0

I det ljus som jag såg dom på blocket så såg dom ch ut… men efter att jag berättat att det var roans och hon idiotförklarade mig fullständigt för man kan ju inte se sådant på en bild så tror jag knappast att hon vill ha min hjälp, en av hans bröder har iaf. "brun mantel"

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Thawelin
0

Han ser ut att ha blekts lite på sidorna så roan är han väll.. dom champagne jag sätt har haft ljust röda ögon.. hans är lite mörkare men rätt så ljusa ändå..
amber tycker jag att han inte liknar då jag haft en.. fast han var hooded och inte husky

//Jacqueline Thawelin

Terato
0

Han kan definitivt vara en rubinögd variant också. Kom ihåg att roan även bleker ögonen så en rubinögd variant kan bli rödögd med lite roan tillsatt.

Jag gissar på en beige husky roan dumbo! :)

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

hus-musen
0

Japp säger beige jag med, ögonen och färgen är alldeles för mörk för champagne.

Qui dormit, non peccat

Terato
0

Förresten ser han ut som en ganska bra husky! Du borde ställa ut honom, jag vill se fler roans på standardborden! :)

Har du någon bild på magteckningen?

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Thawelin
0

Jag tror att hans ögon är mer röda än rubin, men dom är mörkare än min havanna husky roan killes ögon så jag är lite förvirrad.
Men som ni ser på den här bilden så är de svårt att fota.

Det är så väldigt långt till utställningar så det har aldrig blivit, men vi får se. Han är då en av dom mysigaste hanarna som bor här hemma :D

(ja, jag har haft några råttor som gått lös på mina väggar Flört)

//Jacqueline Thawelin

Jespersen
0

Jag tror inte heller på Champange. Har en champange roan här hemma och hennes ögon är ljust röda och pälsen är ljusare.

Thawelin
0

Då låter de som att min Chuck kan vara en beige kille då :) för lite mörkare än #12 i färgen är han nog

//Jacqueline Thawelin

Thawelin
0

Vi kom fram till att han är en Amber efter en tjuvparning med en svart hona i januari då de fick agouti, amber, champagne och svart i kullen!

Ville bara ge er en liten uppdatering =D

//Jacqueline Thawelin