Råttor iFokus

Råttor

Etikett: genetik-utseende
Läst 653 ggr
fiiiyah
0

Vad heter färgen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Började fundera på min gamla råtta Bella som jag hade för några år sedan.

Bella är den vuxna råttan till vänster i bild och det är hennes färg/teckning jag undrar över. Och en liten följdfråga på det - ser de ut så när de är små eller ser de mer ut som råttan till höger och bleks med tiden?

Har tyvärr ingen aning hur hon såg ut som bebis då jag räddade henne från ett zoo och då var hon med all säkerhet mellan ett-två år.

Min blogg: fiiiyah.blogg.se

Här bor jag: stallstenvik.blogg.se

fiiiyah
0

en till bild på de båda :D

Fridborg
0

Den till vänster ser ut som husky roan och den till höger striped roan, vad de har för grundfärger vet man ju mer exakt om man ser bilder på dom när de va bebisar :P MEn gissar på black på den till höger. Möjligt den andra med.

fiiiyah
0

Ganska förvirrande när man får fram samma och liknande bilder när man söker på google på de två olika :P Men det stämmer nog som du säger :D tackar! :D

fiiiyah
0

Ganska förvirrande när man får fram samma och liknande bilder när man söker på google på de två olika :P Men det stämmer nog som du säger :D tackar! :D

fiiiyah
0

dubbelpost när jag råkade klicka mig iväg från sidan lite för fort, och en bild kom det upp också… hm. oh well!

hus-musen
0

Black eller agouti är de iaf, men de färgerna kan vara mycket lika varandra när de har blekts och omöjliga att se skillnad på.

En striped roan har ett smalare band på ryggen jämfört med en husky som har färg långt ner på sidorna :)

Qui dormit, non peccat