Ramla från hög höjd!!
Hade mina råttor lösa. var av jag hör en duns inser att en av mina råttor har ramlat ner från burtaket,(cirka 70 cm hög bur) Går ditt å inser att hon bara ligger hellt plat å å andas jätte snabbt. Tog upp na och kunde dirket höra ett konstigt klick ljud från lungorna.
Hon ligger nu i petboxen å almänt slö, och det rycker i bröstkorgen när hon andas.
Vad kan man göra?! Å vad kan det vara?!
Åk till veterinären?
Kan ha hänt precis vad som. Slagit i bröstkorgen som ryggen osv. Kan behöva vård. Hänt mig för något år sedan med två hanar som föll i buren. Ene dog på vägen till veterinären. Andra klarade sig pga att jag åkte snabbt in.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Hon kan ju ha salgit sig så att något inre organ gick sönder, eller så har hon kanske brutit något ben. Ring till veterinären och beställ tid. Sätt den skadade råttan i en egen bur så att hon inte störs av sina kompisar.
Obs. har ingen erfarenhet av sånt här, det är bara vad jag skulle göra om jag var du.
Lycka till!
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.