Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 813 ggr
Virkan
0

Ute med råttor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag krånglade jag på Feline en "åttasele" (eller vad det nu kallas) av ett skosnöra och tog ut henne. Det var lite småkallt ute, men vi var bara ute max 5 min.

I alla fall, Feline tyckte det var jätteläskigt med vått kallt gräs, så hon klättrade upp för mitt ben hela tiden och kröp in i min kofta. Hihi lilla älsklingen <3

Brukar ni gå ut med era råttor? :3

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

Virkan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"Mamma det är kaaaaallt! Värm mig!!!" <3

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

guccisägare
0

Jag går jätteofta ut med dom :D Fast bara en åt ggn ;) Men det roligaste är att gå utanför tomten.. Allas miner ;o !!!!!

[lucke]
0

Jag går ut med dem när det är varmt. Vet dock inte om jag törs fortsätta göra det här där jag bor, med tanke på folks skepticism mot just råttorRynkar på näsan

:holmgreen:
0

Jag gör det ibland när det är varmt, mina grannar gillar nog inte heller tåttisarna, men då får de väl hålla sig undan så att jag inte bussar råttor på dem.. Och jag var här först xD I tre år har jag gått ut med råttor , medans grannarna flyttade in för någon vecka sen xD

( Jag bor i ett helt nybyggt område, nu börjar alla flytta in förutom vi på vår gata)

[lucke]
0

Tyvärr har det blivit så "präktigt" folk som flyttat in där jag bor, sen det ombildades till borätter. Mycket småbarnsfamiljer som känns väldigt vanliga och normativa och skeptiska mot råttorTungan ute- jag har bara berättat för min närmsta granne vilka husdjur jag har. Vill så gärna kunna ta ut dem i sommar men tror inte det skulle bli succé direktRynkar på näsanHar tyvärr ingen balkong heller- dilemma.

0

#5 precis samma här, lite "präktigt" folk, småbarns familjer.

Tråkigt :(

Virkan
2

#5 fast du behöver väll inte bry dig om vad de andra tycker. Att gå ut med råtta är väll samma sak som att gå ut med hund? Båda är ju husdjur lixom.. :)

0

#7 sant men jag tror inte folk fattar det xD

Virkan
0

#8 Jo, det är ju sant! Jag fattar inte varför alla måste ha så mycket fördomar om råttor… xP

[lucke]
0

#6 Urtrist! Det var inte alls samma stämning här tidigare- då var det lite mer "socialt missanpassade" som bodde här, så det blev en bra mix liksom. Jag gillade det, istället för som nu där jag känner mig som katten bland hermelinerna för att jag inte riktigt pasar in i det där normativa.

#7 Självklart bryr jag mig inte om vad andra tycker om mina husdjur- men jag är så nojig att det införs förbud mot vissa husdjur. Det har blivit så annorlunda här sen det blev borätter, till det sämre. Mycket sura anslag och sånt. Jag ogillar nitiskhet, kan jag sägaTungan ute Sen vet jag inte- ska man plocka upp bajs efter sina rådisar? Mina har ju kluttat när de varit ute…

Virkan
0

#10 om det är högt gräs så syns nog inte pluttarna, men om det är kort kanske det syns och då kanske du skrämmer slag på dina grannar genom att de tror att det finns vild råttor där! x)

Vad tråkigt iaf att du inte kan ha dem ute på gund av grannarna.. Som tur är att jag slipper sånt, bor på en stor gård och vi har hur mycket mark som helst typ, och en egen skog, ^^

[lucke]
0

#11 Det är tyvärr kortklippt gräsmatta, men jag kan iof ta med råttorna en bit bort och rasta dem. Dessvärre har det byggts en massa hus där jag bor, så de allmänna grönområdena är nästan borta… Å, vad lyxigt med egen mark!

Virkan
0

#13 Ja, det är rätt skönt med egen mark, för  då slipper man tänka på andra osv..  Man kan nästan gå naken där utan att någon ser en  ;)

[lucke]
0

#13 Låter underbart! Här skulle man nog bli anmäld om man visade sig i bara mässingenTungan uteSkrattande

Hallonblad
0

Hade ute lilla Saga så sent som idag. Stoppade in henne innanför tjocktröjan och sedan på med en vind- och regntät jacka, sedan ut i skogen på promenad med hundarna och Varghund. Det tyckte hon var supermysigt (och jag också). ;)

Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.

Min hemsida - ta gärna en titt! Oskyldig

Varghund88
0

Brukar ofta ha med mig en råtta eller två ut. (:

I allmänhet när jag går hundpromenad, har hänt att jag haft med mig till jobbet… och när jag går på hundcafé brukar det alltid få följa med någon! XD