Helt blank på namn!
Hej!
Jag har kikat igenom lite namntrådar, men ville ändå starta en ny. :P
Jag ska få hem två råttjejer efter påsk och jag vet inte alls vad jag ska döpa dom till :P
Jag har funderat på Iso och Pixel (fotonamn) men vet ändå inte om jag är helt nöjd..
Jag vill att de ska passa ihop, men ändå vara speciella. :P
Nån som har något roligt förslag?
De råttor jag haft förut hette Tussa och Tösen. :)
Lägg upp bilder på dem om du har, så kanske det blir lite enklare för oss andra :)
/ Emma
Okej, då kanske det blir dom. :)
Det blir säkert lättare bara jag har fått hem dom och lär känna dom också :)
Jag tycker också att de namn du nämnt var klockrena! det tar ett tag innan man tycker att namnen passar och att man kopplar råttan till namnet.
de 2 första veckorna mina sötnosar bodde här hette dom "den stora och den lilla", men nu några veckor senare har namnen sjunkit in och jag tycker dem passar perfekt.
#7 Okej, jag får helt enkelt ge det lite tid.
Jag är lite ivrig och det känns hundra år tills efter påsk :P
#8 det kommer nog gå fort ska du se! 
Jätte söta och jätte fina namn :D förstår din längtan 
// Stephanie och hårbollarna 
Hade samma problem tror det tog två veckor innan mina killar hade riktiga namn ;O tog namnen bara från olika musiktitlar viktigaste för mig var att det skulle passa in till detas personligheter och det vet man ju inte fören man har dem hos en :)
#10 Tack :) Ja eller hur! Har inte haft råttor på fyra år, så suget efter dom är stort!! :P
#11 Haha okej, ja det finns väl risk att jag kommer att byta namn på dom hundra gånger innan jag har bestämt mig ;P
#12 I mitt fall handlar det bara om att bestämma mig. Den här råttan skall heta detta, och därmed basta. Annars går jag ju runt och velar i månader. XD Jag hade jätteproblem med min katt, och försökte hitta något som passade hennes karaktär. Hon hade 4 olika namn ett tag, så sedan struntade jag i allt och behöll hennes registrerade namn i alla fall. XD
Det gör ju inte så mycket egentligen vad man döper dem till, namnet växer ju på dem. Om du döper dem till Iso och Pixel känns det kanske konstigt de första dagarna, men sedan BLIR de ju Iso och Pixel, och var gång du hör fotografer prata om ISO-tal eller Pixlar så kommer du undra varför de pratar om dina råttor. ^^
Så är det i alla fall för mig. Det var konstigt att se Bröderna Lejonhjärta igen när man har en råtta som heter Tengil. ;)
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
#13 Jo det har du ju iofs rätt i också :)
Så var det med min hund att det liksom fick växa på henne. Jag köpte henne när hon var nio månader, så byta namn var inte ett alternativ. Hon heter Dolly.. Jag själv skulle aldrig i mitt liv döpa en hund till Dolly, men nu är det ju självklart att hon heter det, det är ju Rally-Dolly ;)
Jag älskar namnen! Alla våra råttor hade så simpla namn förutom en:
Kakan, Kexet, Fläcken och Jinx, den sista var då rätt ovanlig men alla andra hade så simpla namn haha xD Men det växte på dom.
#15 Jag tycker ju visserligen att dina namn var väldigt söta! Typ kakan och kexet, fast jag har en kompis som kallas kakan så det känns lite konstigt. Men jag älskar sånna namn :)
Ingen har någonsin tagit de namnen jag föreslagit, men jag gör det igen!
Salt och peppar
Kanel och Socker
Sitt och Ligg
Hit och Dit
Hot och Cold
Knäckebröd och Lingongrova
Youghurt och Fil
Pannkaka och Sylt
Nu när jag skriver dem igen förstår jag nästan varför ingen vill ha mina vackra namn *fniss*
#17 Gud vilka underbara namn!
Socker och Kanel vore ju faktiskt lite coolt då den ena tjejen är brun och den andra är beige! Det blir ju nästan som socker och kanel!
Hihi nu fick jag nåt att fundera på :D
#18 Haha, du är den första som gillar dem!
Socker och Kanel låter ju passande då ju :)
Skrik och Panik glömde jag visst ^^
#17, 19 Åh, Skrik och Panik var ju underbara! Jag gillade Hit och Dit också. Det var ju jättesöta namn, ju. ^^
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
#16 Ja, jag tycker Kexet är väldigt ovanligt ändå, det är inte så många som döper sina råttor till det :)
#19 Åh Skrik och Panik är ju underbara figurer, skulle jag lätt ta om de var två killar! :)
#20,22. Kul att ni gillade namnen! ^^ Jag föreslog några liknande på mus.ifokus för några månader sen men de ratades totalt. Vi råttmäniskor är mycket roligare ;)
Erika89 Lycka till med dem små, vilka namn du än väljer så är dem väldigt söta! :)
Förresten så suger jag på färger och jag gissar på att färgerna på damerna inte heter Brun och Beige, eller? :P
Eller är de helt enkelt så lätt? :)