Bästa omplaceringshemmet
Jag funderar på att köpa två råtthonor från ett omplaceringshem, och råtthjälpen är ju nummer 1. Men vet ni något annat hem som ni vet är bra kan ni väl skriva det här, tack!
PS. Eller vet ni någon som har råttor till salu just nu så kan ni gärna skriva det också :)
Tacksam för svar!
Jag råder dig till att skaffa dina första råttor från uppfödare. Vissa råttor som kommer från råtthjälpen har mycket otrevligt saker de vart med om. Det betyder ju inte att man inte kan hitta på bra och underbara råttor från dem, men det är nog bäst att köpa från uppfödare. Nu får ju råtthjälpen kullar ibland och de har ju bara bra erfarenheter av människor så då tycker jag det är okej. Men när man inte kan så mycket om deras beteende mm. så tycker iaf jag att lite mer erfarenhet behövs.
Okej, tack för svaret, jag har en kompis i norrköping som känner en tjej som snart ska få en kull så vi ska kanske köpa 2 därifrån istället, hon verkar väldigt bra.

Annars finns det en tjej i huddinge som har minst 10 råttungar som är lev klara just nu. Jag köpte två från henne, de är helt underbara, jättesociala och inte rädda för något alls. Tama redan från början. Deras mammor är också supertrevliga och sprang direkt och hälsade när man kom in i rummet. Bara att skriva om du vill ha hennes telefonnummer eller så :)
(Förresten så gör du henne en gigantisk tjänst om du väljer hennes, för jag tror hon har svårt att sälja alla. Hon hade fått 27 stycken ungar…)
:)
#3,4 Jag tror jag såg hennes annons på blocket häromdagen, jag tänkte ringa henne men det var lite sent. Nu glömde jag helt bort den annonsen! Tack för påminelsen BettySue! 
-- Och så var det ju min fråga, var ungefär ligger huddinge? * inte så bra på geografi* :)
Oj, det låg ju i stockholm såg jag nu! Jag bor ju kanske minst 25 mil ifrån! Hur kan jag göra då? Vill jättegärna åka och titta på dem!
Du kan ju höra om det är nån här som kanske åker mellan stockholm och där du bor :) Finns ju många som transporterar om det behövs :)
Lycka till!! Hoppas du hittar några sötnosar snart.
Mina två är helt underbara. Sociala som få och älskar pussas. Sätter man ner dem på golver springer de runt lite, återvänder, klättrar upp på ens axel, pussar en och springer iväg igen en stund. Helt underbara :) Superhärligt temperament. Håller tummarna för dig! ^
Tack igen BettySue!
Råttor är verkligen underbara, va hos en i norrköping och hälsade på hennes råttor, men är så rädd för andras komentarer.. Har ni någonsin fått riktigt dumma komentarer från andra och blivit retad över råttorna? De flesta vet ju inte att råttor är så underbara djur..
japp från min kompis hon tycker mina råttor e jätte äckliga att hålla i men ganska söta att titta på:P
och min brorsa tycker dom e skadedjur likaså min mammas kille :( men jag ÄLSKAR mina små bus killar
och försöker strunta i vad andra tycker om dom så länge dom inte tycker lika som mig.
Okej, tack stormmillaGirl

Jag har bara fått positiva kommentarer, de flesta tycker att flickorna är jättecoola :) Och de som var skeptiska mot råttor ändrade sig ganska snabbt när de fick träffa Nagini och Cyradis.
Tycker oftast det är så att folk först har sina vanliga förutfattade meningar om råttor, att de är äckliga, o inte sociala.. Sen träffar dom ett par härliga exemplar, o vips, så är dennes fördomar borta =)
Tack så mycket, jag hoppas det blir likadant för mej 

BettySue, vet du om kanske har några kvar? Ska nog köpa ett par råttor till snart och råttorna verkar trevliga (som du beskrev :P) Har du telefonnr?