Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 768 ggr
Braun
0

Fy fy fy..

Hur säger ni fy till era råttor när dom gör något dumt ellet något dom inte får? :)

En rolig tråd och lite tips till mig hehe ;-)

lisapahlen
0

Har två bebistjejjor som är i trotts! biter på allt och alla så jag säger ett skarpt NEJ till dem när dom för fel. Forstätter dom att bitas på kläder som vi har på oss så får dom en liten "stöt" på näsan (med hjälp av mitt finger) som tillrättarvisar dom, så nu har dom slutat bita på saker som är mitt ;-)

[134643]
0

Jag har suttit och tänkt nu, och kommit fram till att jag typ aldrig säger nej till mina råttor. Biter de på gallret vet jag att de gör det för att de vill ut, så då släpper jag ut dem. Biter de i mina kläder vill de väl ha något att boa med, så då får de filt eller papper. Biter de på en sladd är den väl rolig, då ger jag något roligare att tugga på eller gör sladden mindre rolig att tugga på. Men sen funkar inte det för alla, men det funkar för oss :)

hus-musen
0

Japp, jag säger nej till mina råttor. Jag vill inte ha små gnagmonster som tuggar på allt, och därför uppfostrar jag dem till att låta bli vissa saker. 
Enkla kommandin som nej, gå, hit, ta fint funkar skitbra på råttor :)

Qui dormit, non peccat

Braun
0

hus-musen: Kolla dina pm!

hus-musen
0

#4 Gjort ;)

Qui dormit, non peccat

Braun
0

Och, kolla igen!

Banankaka320
0

Säger "HYYSChH" (a)

Braun
0

Och igen ;)

hus-musen
0

Haha, har svarat ;)

Qui dormit, non peccat

mikeiko
0

"AJAJAJ! INTE SÅ!" typ. Beroende på vad de gör. Ska de sluta direkt är det ju ett "tsssscccchhhht-ljud" som gäller, eller en handklapp.

Braun
0

Och igen hus-musen :))))))))

hus-musen
0

#11 Svarat ;)

Qui dormit, non peccat

chelona
0

Brukar nog faktiskt mest flytta på råttan om den gör något den inte får. De är lite dåligt uppfostrade, mina pälsbollar. Annars brukar jag göra någon form av ljud som får dem att stanna upp med vad de gör, alternativt om de gör något riktigt fult(typ bitas) blåsa på dem. Småskitarna reagerar direkt på det, James ser bara rätt förorättad ut, så han funkar det inte med.

💣

GeishaoChick
0

Brukar säga deras namn och "Sluta! Nej!" och knäppa med fingret. Det är lätt med två av mina tre råttor, den ena, Pute (min avatar) är troligen döv, så måste ha extra koll på henne..

Otario
0

#14 Knäpper också med fingrarna! Mest när de är påväg någonstans dit de inte borde vara och jag är för långt bort för att kunna stoppa dem. De kommer nästan alltid springandes då :)

/ Emma

Swadika
0

Jag har ett ljud jag gör när de gör något de inte får det är svårt att förklara men det är ett ljud iallafall. Då vet de att de inte får göra så längre. Bits de (mina bitråttor) har det ibland blivit det ljudet tillsammans med att man puttar de lite i sidan, eller ett "Nej" med hårdare röst ^^

De lyssnar, ibland x) Har två tonåringar som är lite väl busiga just nu och ska hitta på en massa hyss hela tiden x) Med dem går det inte lika bra just nu. De ska alltid göra tvärt emot vad man säger

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns