Hur lång tid det tar att få dem tama beror på mycket du är med dom, men om du är med dom MINST en timme per dag kanske det tar några veckor/någon månad att få dem tama, så att de litar på dig.
Samma sak är det med rumsren, de blir inte det av sig själva. Läs artikeln om det, det tar ungefär någon vecka om du tränar dem varje dag.
Att de bara äter Torrfoder går ju, men det är bättre för råttorna att äta lite varierad kost, så färskmat är att rekomendera. Ge varje dag eller några gånger i veckan.
Lycka till! :)
(vill bara tillägga att jag inte är något "proffs" jag utgår från min erfarenhet)
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
Jag håller också på att göra mina bebisar tama :-)
/Mvh Nova
Kaninerna och råttorna.
htto://novaasv.blogg.se
http://hoppkanin.blogg.se
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Som #1 säger. Ge dom tid.
En stressig råtta = en dålig råtta. den behöver verkligen all tid du kan ge den tills den är tam. och så brors det på hur många rått bebisar du har också, dom brukar göra varandra sällskap och göra varandra ganska tama också. Men ja, mer finns på vanliga frågor. :P