Här vaktar jag!
Någon som vet en hemsida eller så som säljer "här vaktar jag" - skyltar med råttor på? Skulle vara en rolig grej att ha på dörren ute 
Sökte på google men de kom bara upp för hundar -.- fast jag sökte på råttor 
// Stephanie och hårbollarna 
Du skulle kunna designa din egen?
Jaa de kan jag ju
Tack för tipset.
Ska spana in länken
Det verkar vara väldigt enkelt i alla fall.
Bara att du lägger in en egen bild på en egen råtta :)

jag har köpt en skylt där de står: Jag kan springa till grinden på 1.2sek, hur snabb är du? men de är ingen bild så man kan klistra dit ett eget foto x)
#Ja (: Måste bara fixa en bra kamera först xD
#4 Vart köpte du den? :)
#5 Du behöver inte ta en bild på en egen råtta.
Bara att googla fram en bild på en råtta.
Tex: http://i901.photobucket.com/albums/ac218/terryratzlaff/rat2copy-1.jpg
Då kan du ju få precis samma stuk som "Här Vaktar Jag" för hundar :)
#6 Sant fast skulle vara lite roligt att ha en bild på en/två egna råttor ^^
Fast mina två brudar är ju inte direkt några fotomodeller 
#6 man får inte använda andras bilder utan tillåtelse

SRS säljer sånna skyltar, har en sån på reseburen :)
Qui dormit, non peccat
#9 Tänkte så oxå men visste inte riktigt hur det är när man t.ex tar från google eller så.
Annars får jag fråga någon (:
#10 Gör dom de :) va inne på deras hemsida men kanske kolla på fel ställe för jag hitta inget 

Vet inte om de har på hemsidan, men de brukar ha på utställningar! :)
Qui dormit, non peccat
Ahaa, åh jag som aldrig är på sånt 
Hmm kanske finns när husdjursmässan är i Karlstad (:
#9 Tror inte att nån skulle komma och knacka på din dörr: "Hej, får jag kolla på din dörr? Jag tror du har använt min bild på din skylt.."

Observera att man inte kan använda vanliga foton rakt av. De vill ha svartvita bilder. Det ska alltså helst vara "ikoniserade" bilder, alltså typiska sådana ikon-bilder. Men det finns ju en massa sådana råttbilder! Och inte supersvårt att göra t.ex. siluetten av sin egen råtta heller. :) Kul idé. Jag vill inte ha en "här vaktar jag"-skylt. Jag vill ha en "Rädda mig vid fara!"-skylt. :S Har alltid ångest över vad som kommer att hända med mina råttor om det börjar brinna….
#15 *rys* tänkte på det så sent som i går kväll..
#15 Ja de e ju sant :)
Ja usch förstår vad du menar x<
Blev inspirerad och slängde ihop denhär :P (bilden är inte snodd)
Skulle vara kul om du (hus-musen) kunde visa nån bild på skylten
från SRS :)
#18 Ja men den var ju snygg
kanske slipper besök av svärmor då 
Vad anses som "snodd"? Är det att man tar en bild från google bara? eller är de när det står nånting om copyright på bilden eller texten till bilden?? 
såfort du inte har rättigheterna till bilden du använder så anser jag att den är snodd, och det finns lagar kring detta så då blir det ett brott.. 
#20 Ahaa då förstår jag :) Då får jag fråga runt snällt hos folk då om jag inte kan fixa en egen bild ^^,
Fast detta med skylt är ännu inte aktuellt ;P
#21 om det blir aktuellt med skylten kan jag nog ställa upp med att göra en svart/vit illustration av en råtta till dig, antingen av en egen bild du har eller helt fritt 
#23 Ååh de vore toppen
kan pm:a dig när jag vet eller bestämt mig ^^ har ju lite bilder (dock från mobil) men det kanske inte spelar så stor roll om den ska bli svart/vit eller helsvart? (:
#23 nej mobilbilder borde nog funka! :)
#24 Awsome
o tack :D kan ju kolla på lite bilder nu så kan jag skicka iaf ^^ (om jag hittar någon)
#26 Haha ååh så grotesk den var xD fast ändå charmig ^^ Love it!

#18 Marre89 hann före i inlägg #26 :)
Finns lite olika varianter och färger, men min är i princip likadan.
Qui dormit, non peccat
# 28 sorry ;) kunde inte låta bli :P

#29 Lugnt det :)
Qui dormit, non peccat
Här finns också en variant: http://www.homedeco.se/product.html/ratta-vaktar?category_id=25 Det är iof en dekal& inte en skylt. Man kan tydligen också designa egna varianter av deras produkter där.
Hittade just denhär sidan också: http://se.freepik.com/index.php?goto=2&searchform=0&k=r%C3%A5tta Om jag har förstått det rått får man ladda ner dessa bilder gratis..
Denhär: http://www.shutterstock.com/pic.mhtml?id=73357348 (från stället i senaste länken ovan) skulle kunna vara användbar om man vill göra en "Här vaktar jag/vi" -skylt. Inte att man använder alla silhuetterna från bilden då, men väljer en el några. (Skulle faktiskt vara lite gulligt att ha med dendär osten på skylten också. :-) )
#31 tack :D ska kolla på länkarna när jag sitter vid en dator (:
Jag har faktiskt med tänkt på en sådan skyllt. Men jag vet inte om jag vill ha fina råttor eller "hemska". Man vill ju inte göra ryktet värre för grannarna men för oss är de ju roligt med skrämmande råttor för dem är ju helt tvärt om. Dock är de bara vi som vet de :( tänkte om man kunde ha en fin ritad men jag är inte bra på de. Fast jag vill mer ha en skyllt som de står något med tänk på oss när de brinner. Så dem ta med mina råttor ut om något skulle hända och att jag inte är hemma.
#33 Jag tänker lite som du: Jag har ett klistermärke på dörren där det står HUSDJUR VID FARA RÄDDA OSS. Vill inte skylta med att jag har just råttor eftersom jag är så nojig över nitiska grannar som kanske stör sig på mitt val av husdjur- man vet aldrig vad det kan bli för konstiga bestämmelser ang vilka husdjur det är ok att ha