Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 839 ggr
kitzony
0

Vilken färg!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag och min sambo börjat fundera, vilken färg har våra små pojkar? Dem är inte så små nu då (ca 4 månader). Dem som är "beige" är våra pojkar, vi kom fram till att tjejen eventuellt kanske är Fawn? Men vi hittar ingenting om våra små pojkar på nätet, angående deras färg.

Är det någon som vet vilken färg det är dem har? Alltså, det fulla namnet. :)

kitzony
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en till bild

MSkalleberg
0

Älskar färgen på plutten längst till höger! På tidigare råttor som jag har sett med den färgen så har jag sett att andra sagt att det är fawn, men jag kan ju ingenting sånt här. ^^

Jättefina!

zickan
0

Två av dom är beige hooded. Vad den tredje mer "gula" är. Svårt att säga utan att se ögonfärg. Amber= röda Fawn= rubin

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

kitzony
0

#3 Tack, perfekt! Då vet man vilken färg mina pojkar har^^ Den lilla gula tjejen har röda ögon :)

kitzony
0

Sen så undrar jag om färgen är vanlig? Ska söka runt på nätet men kul att veta om det är en udda färg. ^^

kitzony
0

Fast  kollade bilder på Beige Hooded och Champagne Hooded och dem ser mer ut som Champagne Hooded, är Beige Hooded samma som Champagne Hooded? Annars så skulle jag själv tro att dem är Champagne. :o

hus-musen
0

Nope, beige hooded och champagne hooded är två helt olika färger. Champagne är mycket ljusare. Rätt vanliga färger.

De ser inte ut som champagne, alldeles för mörka på bilden iaf. Vad har de för ögonfärg?

Qui dormit, non peccat

[Glimmersråttor]
0

Beige = rubin ögon (aa rr)

Champagne = röda ögon (aa pp)

Fawn = rubin ögon (AA/Aa rr)

Amber = röda ögon (AA/Aa pp)

kitzony
0

#7 Dem har röda ögon allihopa :)

#8 Åhhh! Tack, det kommer hjälpa mycket i framtiden, då måste den gulare vara en Amber :)

[Parlplattan]
0

http://katoz.webs.com/utseende.htm här är olika färger täckningar