Råttor iFokus

Råttor

Etikett: genetik-utseende
Läst 409 ggr
Ilahinoor
0

Färg- och tecken-hjälp tack :-)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äldsta dottern har sedan en vecka tillbaka 2 ursöta tjejer boendes i en jättebur på sitt rum Glad **liiiite avundsjuk**

Crisp är PEW ReRe (Såååå söt med sin lilla "flint"!)

Nova tror jag har teckningen Eubk men färgen är jag helt lost på!

Jag lägger in två bilder på lilla Nova så kanske någon av er alla erfarna kan hjälpa mig? FlörtTungan ute

Bild 1 ser hon mörkare ut än hon är i verkligheten.

På bild 2 är färgen som jag ser den i verkligheten…

Ilahinoor
0

Bild 2.

Ilahinoor
0

Lägger in en 3:e bild där man ser teckningen på magen.

Hon är dessutom mkt ljusare (vit?) längst ut på svanstippen.

Lamina
0

Hon ser ut som en Blue tycker jag.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Varghund88
0

EN AMERICAN IRISH! XDXD Det är värst vad de poppar upp på sistone…

Hon ser Silver Blue ut på min skärm också. *ler* Och eftersom american irish inte finns standardiserat i sverige så tror jag att hon skulle räknas som european berkshire mismarked. (:

Ilahinoor
0

Lamina: Tack (=

Har också kommit fram till Blue men funderar om hon är bara Blue eller Russian Blue eller English Blue….. Hahaha, finns ju tydligen några varianter =)

Stämmer min tanke ang hennes teckning?

Ilahinoor
0

Varghund88: Du hann skicka ditt inlägg innan jag skickade mitt sista Skrattande

American Irish? Hehe, har aldrig hört talas om Tungan ute Men hon är en ytterst trevlig (än så länge…) liten donna! Fin är hon också!

Jaha, då får jag ut och googla American Irish, se bilder på andra med samma teckning kunde vara roligt =)

Varghund88
0

Jag hade inte hört talas om det jag heller förrän relativt nyligen när Ladugårdens fick det i sina kullar haha. Hon (halvt)skämtade om att hon borde försöka få det standardiserat nu när hon verkade få en del med den teckningen.

Det är alltså när de har en vit fläck längre ner på magen. En "vanlig" irish sitter ju mer uppe på bröstet. (:

hus-musen
0

American irish existerar inte i sverige, det där är en eubk mm. (european berkshire missmarked). En irish hade haft fläcken mellan frambenen.

Färgen ser ut att vara vanlig silver blå på min skärm oxå.

Qui dormit, non peccat

Varghund88
0

#8 Jo precis det jag sa i inlägg #4 *ler*