Råttor iFokus

Råttor

Etikettavel
Läst 1948 ggr
TwentySeventh
0

Gravid/dräktig råtta.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag och min kille haft våra små bebisar hos oss i.. 3 veckor idag. Och råttorna skulle ha varit 3-4 veckor när vi fick dem. Och de sa att de skulle vara två killar.

Nu har jag dock sett att Ninja har bröstvårtor. Och ingen pung, dvs. så som Sushi har. Jag har ingen aning om ifall det är såhär nu, utan bara gissar ut på vad jag läst på internet. Dvs symptom på en dräktig råtta. Och har börjat fundera.

Då är frågan:

jag kollade massor på internet och läste på massor.

Ninja (Honan då då) hon har synliga bröstvårtor nu, har större mage än killen, och betydligt mycket större mage än när hon kom. Och hon sover äter och dricker massor. Och är absolut inte lika livlig och energirik så som hon var när vi fick henne. Och när hon kommer upp i famnen lägger hon sig bara mellan brösten innanför linnet på mig och myser och somnar. Medans Sushi är helt galen och inte sitter stilla en sekund. Försen man kliar honom på huvuet och under hakan. Då somnar han!

Dock så har jag känt väldigt försiktigt på Ninjas mage, och tycker det bara är mjukt liksom. Inget som känns som om det skulle ligga något där i.

Kan min lilla lilla 6-7 veckors gamla bebis vara dräktig tror ni?

Och kan det vara farligt för henne?

Och tips på skötselråd för henne isåfall? Läst på så mycket jag kan ut i fall. Men skulle vara tacksam om man fick mer hjälp. Då jag vill hantera situationen så bra som möjligt.

Tack på förhand!

Majji. :) http://www.nattstad.se/twentyseventh

hus-musen
0

Klockren flicka, så nog är risken stor att hon blivit parad! 
Råttor blir könsmogna när de är runt 4½-5 veckor gamla så.
Kan även vara så att hon bara fått bra mat och blivit rund därför, vilket jag hoppas på.

Har du kikat på våra artiklar? Skötseln för en ung råttmamma är precis likadan som för en äldre. Ge henne massor med bra mat, räkor, ägg, barnvälling och gröt med tillsatt olivolja, protein, broccoli mm
De är dräktiga runt 21-24 dagar, så har du något födelsedatum på henne? Så kan man räkna ut när hon kan ha blivit parad och när risken för ungar är över.
För jag förutsätter att ni har delat på dem nu, de ska inte bo ihop.

Qui dormit, non peccat

RåttanElin
0

Som föregående talare de ska inte bo ihop. Du måste nog köpa en till hane till Sushi och en till hona åt Ninja om du inte har fler kompisar så att säga

Mvh RåttanElin Skämtar

Kickan<3Strumpan <3 Flisan <3

mickro
0

#2 en till hona behövs nog inte än, med tanke på att hon kanske är dräktig. :)

Virkan
1

Men du har väll särat på dem? haha x)

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.