Strumpan på äventyr...
Tystnaden som uppstår när ens granne (en äldre herre) ringer på dörren mitt i natta och undrar "Är det din, den där vita musen? Den är under min soffa."…
Såhär, jag städade, och hade balkongdörren litelite på glänt. Lillstrumpa har alltså lyckats mosa sig ut genom dörrspringan, och ut på balkongen, och sen på något vis vidare till grannens balkong som sitter ihop med min men med en vägg emellan. Därefter har hon helt sonika traskat in till grannen och hälsat på xD
TUR att grannen är jätteschysst, och djurvän, men utan egna djur själv. Tänk om han haft en katt eller hund liksom? Eller om det bott nån där som blivit äcklad och livrädd och slagit ihjäl min finaste Strumpa som bara vill komma fram och hälsa? Uhhh….ångest!
Men, jag fick komma in till grannen och locka ut min Lillstrumpa, som sprang runt under hans soffa och hade hur skoj som helst på den här nya spännande platsen….xD I vanliga fall kommer hon snabbt på inkallning, men nu var hon vääääldigt upptagen såklart!
Sen fick grannen komma in och hälsa på de andra råttorna, men de var större och mörkare, så de var lite läskiga tyckte han. Men Strumpan gillade han och klappade på. Så ja, tur igen att det var just Strumpan som kom in till honom, eftersom hon är vit och väldigt liten i växten, hon ser onekligen mer ut som ett husdjur och kan inte förväxlas med en vildråtta. Tydligen hade samma sak hänt för ett par veckor sen också, men då var jag i duschen och hörde inte dörrklockan… Han hade då schasat ut Strumpan på balkongen och stängt sin balkongdörr, och hon hade stått utanför dörren och tittat på honom som om han var världens konstigaste som stängde ut henne xD
Hur var er lördagkväll? xD
Haha vad söt x'D
/Josefin
www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon
Vilket busfrö!
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"
#2 Det är hon! Hon gillar också att klättra högst upp i gardinerna och sen rutscha ner längs dem med klorna och väcka matte xD Brukar också hitta henne sovandes på hatthyllan eller i min säng ^-^
Står jag och lagar mat klättrar hon upp på kökslådehandtagen, och använder dem som en stege för att komma upp på diskbänken för att sen kolla vad jag pysslar med xD
Haha… ja så kan det gå. Bara tur man har härliga grannar när det verkligen behövs :-)
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#3 kul att ha en råtta som är så äventyrslysten. Det var min ena pojke när han var ung, nu är han mest lat och sjuk :)
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"

Haha! Knäpp Strumpa och härlig granne :D
Hahhaha! Ja tur att du hade en snäll granne :D

Hahah sött! 
Qui dormit, non peccat
Aw vilket äventyr! Gullig granne du har =)