Om Granngården
När jag var där förra veckan och skulle köpa mitt underlagsströ (som jag alltid gör) så hade dom slutat med att ta in det.
Jag kommer inte ihåg exakt vad det hette men det var krossat inplastat papp, som man kunde köpa för 50 kr. hur bra som helst.
Nu till min fråga. vad brukar ni annars köpa på Granngården när det gäller bottenmaterial? jag har skaffat Toalett nu men jag tycker att det är för hårt för tassarna.
Vi har ju fäboden här i Uppsala också men där har jag aldrig varit pga att det aldrig går några bussar ut dit.
Vad rekommenderar ni?
Förövrigt så tycker jag att Granngården bara blir sämre och sämre. man får ju knappt någon hjälp där för att dom inte har mycket kunskap om smådjur. sist min pojkvän var där och frågade efter bottenmaterial så var det ingen av dom som jobbade där, som visste vad som var bra. dom rekomenderade inte ens Toalett (som faktiskt funkar).

Handlar aldrig på granngården, brukar gå på ica eller coop och köpa en 55 l säck med toa-lätt istället. Fungerar bra!
En del har köpt torv från granngården andra har köpt spån. Har dock ingen koll på vad de har på din affär.
Qui dormit, non peccat
Fast det är väll int så konstigt att granngården inte kann något om djur. Det är en lantdjursbutik (får, kor mm) och till viss del trådgård, hästprylar finns det inte ens i alla butiker utan det är mest om de har någon anställd som kan något om hästar som i sådana fall tar in sortimentet i butik. Nu har granngården dessutom köpts upp av Nordpost som säkerligen är orsaken till det delvis ändrade sortimentet. När jag var ner och köpte hampströ här om dagen (som jag använder till råttorna, kallas för "lättströ" där) såg jag dock balar med något sorts papper. Det var itne dt gammla stl-ströt som var typ kartong. Utan dessa såg vad jag kunde se mer ut som tidningspapper (vilket vissa använder till sina allergihästar), har dock ingen aning om hur det fungerar. Hampströ tycker jag för övrigt fungerar väldigt bra, det kan tyckas hårt men blir mjukt att gå på om man lägger in ett litet lager (kostar ju typ 150 kr för en stor bal, den har räckt ganska exakt 1 år för mina 3 råttor…). Alspån är väll givetvis det allra bästa, men hampströ är ganska likvärdigt med toa-lett bortsätt från att det tar en mindre evighet innan ströet börjar lukta (fast jag vet inte… kanske är för att mina ENBART??? kissar i hängmattan men skiter på toalätten då…). Det tyker jag gott du kan prova i.af! Kostar typ 150 för en bal har jag för mig.
Hakuna matata!
Testat att handla på någon annan granngård?. Dålig stil att de inte tar in :-/
Finns hampaströ på granngården. Stor säck billigt. Fungerar okej, men det skräpar ned rätt bra.
Toalette tål inte jag själv. Får nysattacker och allergi problem. Blir det minsta lilla blött så mår jag illa. Men många gillar det.
Ikea dörrmattor 4:- /st. Tvätta ofta och kattsand eller något på toaletterna.
Al/asp strö på zoo.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#2 fast om man säljer grejer till smådjur så tycker jag att Nån borde ha lite koll. Jag hittade ingen strö över huvud taget när jag var där. Det kanska var slut iofs. Zickan: det lät ju bra med dörrmattor ju. Aldrig tänkt på det :) men finns det al/asp strö på zoobutiker? Jag har bara sett spån och toalett där.