Råttor och burar säljes
Nu har tiden och pengarna hunnit ikapp mig. Det känns så hemskt att behöva skriva den här annonsen, för jag trodde aldrig att det här skulle behöva hända. Men det är bäst för både råttorna och mig. Jag känner verkligen hur jag försummat dem den senaste tiden.
Ni kanske har sett annonser uppe på mina pojkar av just samma anledningar. Jag hittade ett bra och permanent hem (trodde jag), och var glad över det samtidigt som jag hade kvar mina flickor och försökte ge dem det de behöver. Men jag fick tillbaka pojkarna bara efter en tid, för min ena hane inte gick ihop med den personens råttor. Vilket jag blev väldigt förbryllad över, när jag skickade iväg dem med bur och allt, och hade förklarat Sols situation. Så jag tänkte ge alla en chans till, men det håller inte tyvärr..
Så med stor sorg säljer jag mina råttor och burar, och hoppas att jag får bli en råttmänniska igen någon annan gång i livet, det kommer bli väldigt tomt när jag haft mina pälsbollar runt mig i 4 år.
Först ut är hanarna..
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Födelsedatum
Mars 2010färg, teckning o hårlag
Brun dålig hoodedkön
Hanekullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v)
-faderns namn, födelsedatum, vikt
-
- moderns namn, födelsedatum, vikt
-
- syfte med parningen el om det är omplacering, anledning
Står i texten ovan
- omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc
Sol är en riktigt charmör. Han älskar att gosa, och bli klappad. Han tycker om att följa med på äventyr och undersöka nya ställen. Men hans minus är att han är ganska aggressiv av sig mot vissa råttor. Han funkar bra tillsammans med hans burkamrat Kasper, så jag vill inte att de ska säras på eller få dem att gå ihop med andra råttor.
- pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb
Priset diskuteras och han är inte reggad
- ort där råttan/råttorna finns
Ängelholm
- telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus)
- Om annonsen ska vara låst eller ej
inte låst
födelsedatum
Augusti 2011
färg, teckning o hårlag
grå huskey roan tror jag
kön
Hane
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v)
-
faderns namn, födelsedatum, vikt
-
moderns namn, födelsedatum, vikt
-
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning
Står i texten ovan
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc
Kasper är en väldigt nyfiken råtta, han är alltid först fram när man öppnar buren för att hälsa. Han är väldigt bestämd, vilket har lett till att han fungerar bra tillsammans med Sol. Det har varit lite småtjafs, men det har aldrig eskalerat till något bråk. Han är lite pipig och lite som en ål när man ska plocka upp honom från buren, men när man väl fått upp honom är han jättemysig han också.
pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb
Priset diskuteras och han är inte reggad
ort där råttan/råttorna finns
Ängelholm
telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus)
Om annonsen ska vara låst eller ej
inte låst
Har ingen bild på Kasper just nu, men bilder tar jag om någon är intresserad
födelsedatum
November 2010
färg, teckning o hårlag
Judith - Brun hooded
Tilly - Helbrun med vita tassar och vitt streck på magenkön
Honor
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v)
-
faderns namn, födelsedatum, vikt
-
moderns namn, födelsedatum, vikt
-
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning
Står i texten ovan
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc
Judith, som sin syster Tilly, är väldigt framåt och nyfiken. Båda två älskar att springa rundor i sängen, på datorn, på golvet, på allt. De är väldigt aktiva och har mycket energi. De är inga direkta mysråttor. Det är knappt så att de har tid eller lust att bli klappade. Även de är väldigt nyfikna av sig, och tackar inte nej till att åka runt i luvan och se nya saker
pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb
Pris diskuteras ingen är reggad
ort där råttan/råttorna finns
Ängelholm
telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus)
Om annonsen ska vara låst eller ej
Inte låst
Här är bild på ena buren i alla fall.
Köpte den för 2000 ny, hade tänkt mig 1500 för den… men även det kan diskuteras. botten på buren är lite lite gnagt på ena kanten, lika stor som en 5krona ungefär.
Den andra buren har jag inga bilder på, men den är ganska liten.. hade en annan bur uppepå den innan så den blev större som jag kan skicka med.. men om den ska användas som permanent bur så krävs det att råttorna får vara ute mycket om dagarna.
hade tagit/köpt dom på en gång, såg supermysiga ut. Men tyvärr är det alldeles för långt bort. Usch vad synd :/ hoppas du hittar ett bra hem åt sötnosarna! :)
Vilka mått har buren?
#8 jag har dem tyvärr inte i huvudet men på ett ungefär
L: ca 80cm
B: ca 50cm
H ca 140 cm
jag kan mäta nogrannare när jag fått tag på en tumstock att låna
Är flikkorna kvar? Kanske är intresserad måste dock bara kolla en sak här hemma först.
Ja de är kvar!
#9 Är intresserad! Säljs buren och råttorna var för sig eller ska tjejorna med den? :)
Dom kan säljas både ihop och var för sig, men måste ju först och främst ''bli av med'' (det låter så hemskt) råttorna som bor där inne.
Fast tyvärr vet jag inte hur eller om den går att skruva isär. jag köpte den ny när den redan var ihopskruvad i affären
Förståeligt! Men jag är hur som helst intresserad av buren om den skulle bli kvar 
Jag hör av mig om det :D
jag hör av mig på lördag. Måste ha en diskolog med min man som kommer hem på fredag från Norge. Men de ska nog inte vara någon fara för tjejerna är 1 mån och 2 mån äldre än mina nuvarande.
Är de fortfarande "nära" för mig att hämta dem. tänkte om du fortfarande är tillsammans med samma kille? kan ju köra ner till honom och hämta dem. Iof kan vi ta de då men iaf.
glömde skriva att om någon annan är intresserad och vill ha flickorna så får du gärna sälja dem till den personen. Eller om du vill vänta du gör som du själv känner :)
Eftersom du var först så ''sparar'' jag dem till dig först och ser hur det blir! :) Jag har flyttat ner hit till Ängelholm nu, så allt finns här nere på heltid ;)
Dom är jättetrevliga båda två, och jag tror inte alls att det är några problem att introducera tjejerma för andra råttor. Mina små studsbollar! :)
Kusten är klar :P Idén blev godkänd. Eller ja Jag bestämde att de skulle bli så ^^
När kan man hämta osv.
Vem är alfa honan? Undra hur Penny kommer ta de :P
Du kan hämta när som! Jag har inte lyckats luska ut det riktigt. Men jag har en svag aning om att det är Judith, men jag tycker att båda är lika bestämmande som undergivna mot varandra. Det som gör att jag tror att Judith är det, är för att hon äter lite mer. Men det behöver ju inte alls spela roll!
skulle jag kunna komma på söndag kväll eller måndag efter jobbet?
Söndag är jag hemma hela dagen, och på måndag är jag hemma efter 5 :)
Puttar för mina pojkar också
Gud vad tråkigt :( Dina råttor är så himla goa! Funkar någon av killarna tillsammans med Sten? Isåfall är vi intresserade :)
Ja, Kasper fungerade ju bra tillsammans med honom, Det var ju tanken att de skulle bo tillsammans i början, men Kasper var ju så liten, så han kunde klättra mellan och upp till Sol. Det är ju Sol som vart så elak mot Sten, så det hade nog inte funkat. Men Kasper hade nog gått.
Men då blir Sol ensam, men jag tror inte att det är någon fara. Han är redan lite över 2 och blivit rätt skruttig. Han vill mest vara för sig själv har jag märkt, eller sitta hos mig. Han bryr sig inte så värst mycket om Kasper. Om han bara får hänga på mig när jag är hemma om dagarna och sådär så tror jag att jag hade klarat av Sol själv.
Fjordell, buren finns kvar om du var intresserad. Men tyvärr vet jag inte om jag vågar skruva isär den för att skickas om det var tanken :o
Hanarna och stora buren är fortfarande kvar.. kan tänka mig att sänka priset på buren med några hundralappar.
synd att du bor så långt bort annars hade jag köpt buren direkt! :)
Synd att alla runt Västerås trakten är intresserade, bodde där för inte så länge sen.. så typiskt haha!
Ah, har nyss satt upp min nya bur.
Hade jag inte hunnit köpa den så hade jag slagit till!
Hej ! Om du inte "blir av med" Sol o Kasper så finns det fortfarande plats för dom här. Vet att det är krångligt med transport. Men erbjudandet finns för pojkarna.