Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1616 ggr
guccisägare
0

Varför piper min råtta ?

Jag har en kompis som har en råtta (hane) som heter Bamse :)

Men så fort min råtta (hona) Gucci träffar Bamse börjar hon pipa

jättemycket. vaaarföör ? :(

[Alenzi]
1

.. Det är förmodligen en riktigt, riktigt dålig idé att låta din honråtta träffa en hane överhuvudtaget…

Lamina
3

Först och främst så bör inte Gucci träffa Bamse eftersom det kan sluta i att hon får ungar. Och avla bör man inte göra om man inte har erfarenhet och kunskap, bra avelsråttor och pengar ifall något går fel och man behöver åka till veterinären. Sen vet inte jag om era råttor har kompisar, så för säkerhets skull vill jag påpeka att dom är flockdjur och ska bo med kompisar av samma kön.

Varför hon piper kan jag inte svara på, det kan finnas många anledningar beroende på vad han gör. Men det troligaste är att hon helt enkelt inte gillar vad han gör och säger åt honom.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Praefatio
0

#1 Verkligen. Sluta genast upp med att ha råttorna i närheten av varandra. Kom ihåg att många tjuvparningar har gått till genom burgallret, en hane och en hona ska över huvudtaget inte vara nära varandras burar. Skaffa en till hane och en till hona så att dina råttor slipper vara ensamma. Får du inte ha fler än två råttor för dina föräldrar så får du göra dig av med antingen honan eller hanen så att du kan skaffa en kompis av samma kön till den som blir kvar.

Lamina
0

#3 Du kanske skulle läsa vad TS skrivit innan du uttalar dig? Oskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Praefatio
0

Vad TS skrivit var? Det jag kan läsa är:

"Jag har en kompis som har en råtta (hane) som heter Bamse :)

Men så fort min råtta (hona) Gucci träffar Bamse börjar hon pipa

jättemycket. vaaarföör ? :("

Kan du läsa något annat?

Lamina
0

Precis, hanen är inte hennes, alltså kan hon inte gärna sälja den. Dessutom så framgår det inte hurvida råttorna har burkompisar eller inte. För övrigt anser jag att du använde en onödigt hård ton i ditt inlägg och tog saker för givet som du inte vet något om.

//Lamina

Praefatio
0

Den hårda tonen läste du dessvärre in, det var ingenting jag skrev medvetet.

I övrigt så läste jag fel, jag läste "Jag har en kompis som är en råtta som heter Bamse". Med tanke på innehållet i inlägget och skrivsättet, som antydde en yngre trådskapare, så tyckte jag inte att det var konstigt att TS skulle kalla sin råtta för sin kompis.

guccisägare
1

Nej asso det var så att vi skulle in till djuraffären tillsammans och kllippa klorna och så kunde hennes mamma köra oss så hade vi ju dom såklart i burarna, men så sick dom syn på varrandra och hon pep som f*n…

guccisägare
0

anars träffar dom inte varrandra och nej Gucci har inte bamse som burkompis, det är vanessas råtta som oxo behövde klippa klorna så vi gjorde det samtidigt….

[Glimmersråttor]
0

Honor tycker inte om att andra honor (som inte tillhör flocken) eller att hanar kommer nära deras bur/revir.

Honor kan då försvarar sitt revir (buren/tansportburen) med att pipa för att skrämma bort hanen som hon såg som en inkräktare på sitt revir.

guccisägare
0

#10 tack så mycket nu behöver jag inte oroa mig över ngt, ett svar jag behövde Glad