(K) Bebishane/ uppfödare?
Jag letar efter seriösa uppfödare i Stockholm eller Södermanland (eller var som helst om transport går att lösa) med omnejd som gärna får ha ungar som är leveransklar nu eller ganska snart. Jag är på jakt efter en eller ev två små kel-killar att utöka vår lilla flock med. De flesta färger är intressanta, gärna dumbosar! :)
Tips emottages tacksamt! :)
Ring mig gärna på 0727047498 eller sänd ett mejl till CaptainBalls@live.se !
Ej dumbos och har tyvärr inte stamtavla.. ej reggade osv men dem måste bort "/
Johanna som har Ladugårdens kan ha pojkbebisar till salu. Hon är seriös och bra.
#1 Vad är det för råttor du har till salu? Hur gamla?
#2 Tack för tipset, ska kika! :)
#1 Om du säljer råttungar, ens erbjuder dom i en tråd så vill jag att du fyller i annonsmallen som du hittar i en klistrad tråd till vänster. Om inte så kommer jag att radera ditt inlägg.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#4 trode inte man behövde det när man bara gav ut sitt nr eftersom jag går igenom min vän.
Jag kommer att lägga in som en regel nu för att jag vill inte ha en massa buskuppfödare som bara tar kull efter kull för att ungar är söta, och detta kommer att gälla alla inte bara dig och jag har inte sagt att din kompis är en buskuppfödare.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#6 Allamig, jag bara undrar. Kommer det innebära att alla som t.ex. har en kull från zooråttor typ kommer att vara olagliga, baraför att råttorna inte har stamtavla typ 7 led bakåt? Eller är det okej att ha "zoo-ungar" bara man fyller i mallen för försäljning på sidan? Själv tycker jag mallen är en bra regel. Jag skulle ju aldrig ta en kull bara för att de är söta, utan för föräldrarna isf har bra temperament, och jag vill ha fler råttor isf. Och ja jag vet vad de flesta uppfödare säger om tunna ut leden och hur man avlar och allt det där. men det handlar inte om det nu^^ Nu menar jag inte att kritisera eller så utan jag är seriöst intresserad av ett svar. :)
Putt putt, letar fortfarande efter en liten bebishane!

#7 Nope! Det innebär att du inte får smygannonsera i andras trådar utan att faktiskt lägga ut en annonstråd före! vart råttorna kommer ifrån har ingen betydelse. Så det är helt ok att ha zooungar, men mallen ska vara ifylld :)
Qui dormit, non peccat
#9 Uhu ja men det låter ju helt vettigt iaf :) Blev lite osäker på vad hon menade nämligen^^ Jag gillar ju som sagt mallen, så den iden köper jag direkt ;)
Putt!