Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 1307 ggr
Zakaraa
0

7 burar + tillbehör säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en del burar som jag nu kommer sälja :)
Allt finns i Gävle, hämtas hos säljaren eller köparen står för frakt.

Notera att vissa burar är väldigt små och ska de minsta användas är det endast för kortare transport eller kortvarig sjukbur.
Storlekarna skrivs i Bredd x Höjd x Djup

1. Vit botten, blått galler. 3 mindre öppningar på kortsidor + framsida samt att taket går att öppna upp. Utdragbar bottenlåda.
Storlek 58,5 x 65 x 38 cm - Pris: 200kr**

1½.** Turkos botten, vitt galler. 3 mindre öppningar på kortsidor + framsida. Utdragbar bottenlåda. (ser ut som buren 1 men utan öppningsbart tak)
Storlek 58,5 x 65 x 38 cm - Pris: **180kr

2.** Blå botten, svart galler. 1 mindre öppning på framsida. Tillbehören på bilden ingår.
Storlek 48 x 28,5 x 31 cm - Pris: 130kr

3. Gul botten, svart galler. 1 mindre öppning på framsida. Tillbehören på bilden ingår.
Storlek 40 x 35 x 25 cm - Pris: 50kr4. Röd botten, svart galler. 1 mindre öppning på framsida. Avtagbart tak samt att buren går att fälla ihop. Tillbehören på bilden ingår.**
**Storlek 48 x 55 x 31 cm - Pris: 150kr

Och nu till de stora burarna! Glad

Furet XL.** Turkos botten, grått galler. 1 stor öppning på framsida + taket.
Storlek 75 x 86,5 x 80 - Pris: 1500kr
_Finns 4 extra sidor (1 med öppning)som kan köpas till. _Bild fixas vid intresse.Ferplast Nota.** Beige botten, grönt galler. 1 stor öppning nertill, liten upptill.
Storlek 70 x 166 x 44 cm - Pris: 1800kr
Bottenlådan har två små brytningar som uppkom under transport från England, de är lagade och ej synliga. Bild fixas vid intresse.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Zakaraa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tillbehören
5 rör
3 galler spring hjul (1 blå, 2 "guld")
1 plasthjul
1 kläpper"pinne"

Vet att hjulen inte är populära men slänger upp ändu, kanske någon har andra djur som de kan användas till.

zickan
0

Testa på hamsterforumet också?. Några av småburarna är rätt bra för hamster.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Zakaraa
0

5 av 7 är ju lagliga för minst 2 råttor :) Bara 2 som är mindre (2 & 3)
Det finns trådar på både Dvärghamster & Hamster nu :) (samt två FB sidor, hehe)

Zakaraa
0

Furet XL har kommit till användning och är inte längre till sau :)

Zakaraa
0

putter upp lite :) Alla utom XL finns kvar

_tess_
0

Jag är intresserad! =) Söker efter en mindre bur att kunna ha mina två killar i när de följer med mig till Härnösand (handlar då om 4 dagars vistelse i den buren). Deras Furet tower är alldeles för stor att släpa med sig då.. =P

Bur nr 1 eller 1½ vill jag gärna köpa. Jag bor i Gävle och skulle kunna komma och kika på dom på lördag om det går bra? Vart i Gävle bor du? Är burarna ihopfällbara?

Mvh Tess

_tess_
0

Om de inte går att fälla ihop är jag mer intresserad av bur nr 4! =) (den måste vara smidig att få med bland övrig packning i bilen)

Mvh Tess

Zakaraa
0

#6 & 7 jag har skrivit i din egna tråd om dessa burar :P
Skrev ex. att bur 4 var enda hopfällbara men även att jag hade en annan bur (ej hopfällbar)

Bor i Hille (norr om gävle)

_tess_
0

Hoppsan.. Den uppdateringen har jag missat.. Pinsamt =P

Men om bur 4 är den enda hopfällbara så är det den jag är intresserad av! =) Kan hämta på lördag om det funkar för dig?

Mvh Tess

Zakaraa
0

#9 Jag PM:ar dig

Zakaraa
0

Bur 4 är såld :)

[Alenzi]
0

vad vill du ha för rören?

Zakaraa
0

#12 Tänkte omkring 30-40kr/rör eller något liknande :)

Zakaraa
0

Bur 2, 3, 4 & Furet XL är sålda/inte längre tillbaka
Kvar finns alltså 1, 1½, Ferplast Nota

mandyosv
0

Jag vill ha 1! Kan du kolla vad frakten blir ??

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Zakaraa
0

#15 Svårt att kolla frakten utan att veta vart du bor ;P
Är bättre om du själv kollar med de transportställen som finns hos dig om de tar emot/skickar till Gävle :)

mandyosv
0

Okej! Jag bor i Kungsbacka, (nära göteborg) Men jag vet ju inte hur mycke det väger eller så.. är jättedålig på sånt!

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Zakaraa
0

#17 Om vi räknar rätt blir det ca 150kr i frakt med bussgods men man måste ringa för att få veta "exakta" summan.

Zakaraa
0

#17 Har ringt dem nu och frakten skulle gå på 375kr

[Alenzi]
0

Kan buren monteras isär? Isf kanske Schenker är ett alternativ, eller det har ni redan kollat? Tycker det är så drygt att det skall vara så extremt dyrt och omständigt med frakt i Sverige!

Zakaraa
0

#20 Nej de är inte hopfällbara

[Alenzi]
0

Synd :(

Thirre
0

Jag är intresserad av rör!!! Mina honor är väldigt förtjusta i dem och jag har ingen butik i närheten som säljer dem. Vad jag har förstått går de loss på över hundringen också. Hur är de i skicket? Hur pass begagnade är dem? Går de att skicka i vanligt vadderat förfrankerat kuvert från posten? Alltså, skulle de få plats i ett sådant? De är i A4 format och ganska formliga.. kostar runt 50-lappen och om rören är i bra skick är jag intresserad av ett eller två. Annars kan du ju försöka dig på att göra ett eget fint paket och sätta på egna frimärken då jag inte tror att de väger så mycket.

Vad tror du?

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Zakaraa
0

#23 De är använda väldigt lite, då jag tyckte de blev smutsiga så fort ville jag inte använda dem så de är i väldigt bra skick, legat i garaget så det enda som kan vara är att de behöver tvättas :)

Frågan är om de inte tar sönder kuvertet, när man packar ihop dem blir ju kanterna ganska vassa. Vart bor du? Kanske går att fixa transport med någon RiF:are för en liten slant annars om det skule vara så! :)

Thirre
0

Jag bor i Mariestad.. :/ Det är om man skulle kunna fixa med privat som du säger.. Jag åker ju upp till Stockholm på styrelsemöte då och då samt till Stora vår förmodligen. Det går ju att ta isär dem, om det är de vanliga illerrören, som det ser ut att vara. Är det både raka och böjda rör?

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Zakaraa
0

#25 Det är endast böjda rör.
Jag ska ev. åka på stora vår, det är osäkert just nu då jag inte står som ägare på hon som ev. ska ställas men det borde ju gå att lösa ändå! :)