Råttor iFokus

Råttor

Etikett: kostrelaterat
Läst 2715 ggr
Swadika
0

Hamsterbur till råttorna?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är min bur jag har nu(det är en gammal bild, den är mer inredd nu)

Som ni ser så är det en stor bur och sedan ett litet "torn" Jag har hittat en bur (som ni ser i första kommentaren) det är en hamsterbur som jag tänkt att ha som typ sovplats. Då de nu alltid sover i tornet på min bur. Att man har någon filt, och lite andra saker de gillar att sova i.

Så tror ni att det går eller vill de hellre ha en till gallerbur, den är ju av plast på sidorna, men jag tänkte att den är ju så låg att om de skulle vilja klätta på "taket"

Jag har tänkt mig antingen en ingång på sidan eller på botten och då ha något tunnelliknande. Eller om man bara har ett rep upp eller något.

Jag får fundera lite på det här ^_^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Swadika
0

Och här är då en liknande bur jag funderar på (jag hittade bara en på blocket självklart ska jag inte ha tillbehören)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Swadika
0

Ber om ursäkt för titeln förresten xD Det varför att locka till läsare som jag formulerade den så ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

deeremf
0

har tänkt på något liknande så ska bli spännande och se vad för svar du får så jag kan stjäla idèer. :P

cissi_1993
0

jag har en hamster bur på min bur en lucka på buren är öppen där uppe och så hamsterburen på.

man måste ju tänka på att dom inte kan gå på galler men de hr jag löst med skärbrädor.

dom älsskar de och sover där hela tiden och trots att det är litet spenderar dom nästan all tid där

Swadika
0

4# du har ingen bild? ^^ :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

_tess_
0

Vad smart! =D Jag har en Furet Tower och det vore roligt att sätta ett litet torn ovanpå den stora luckan i taket! =) (visserligen har vi snedtak där buren står så det kanske inte får plats, den ör ju rätt hög ändå… ^^) Men riktigt bra tips, tack! =)

Mvh Tess

Exoticas
0

Det kanske går att ta bort luckan på tornet och fästa duna buren på nåot sätt? =)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

cissi_1993
0

har inte möjlighet nu men på söndag eller måndag

Swadika
0

#7, kanske, men jag tror det kan bli svårt. Dels att den blir så hög så jag aldrig kommer kunna nå upp till buren x)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

cissi_1993
0

jag har stegar och dom är äkligt bra på och klättra på galler

lisapahlen
0

Jag har två bebisar som fick en större bur men det var för glest mellan gallren och den nya buren ska hämtas i slutet av mars, så jag fick ta en hamster bur och sätta ett litet terrarium på toppen så dom fick lite större pltas, luckan står öppen så dom kan klättra hur dom vill och ändå är dom helst där uppe där dom fått gammla örngott att bädda i ett hus med :-)

lisapahlen
0

just ja, jag hade båda utanför den "större" buren mer än dom var inne då dom bara klättrade ut haha!!

cissi_1993
0

nu för låt för att jag är sen har legat ner bäddad i influensan

här är det ny städat men dom drar alltid upp papper i den och lite flis

cissi_1993
0

en bild på hela buren mina två små älsklingar bor i

Swadika
0

Usch inte kul med influensa, hoppas du mår bättre nu :)

Okeej tack så mycket för bilderna ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns