Göra egen inredning?
Jag hade tänkt att göra lite leksaker/inredning/ativiteter till mina tjejer.
Det finns så himla mycket saker till hamstrar som ser roligt ut, så nu tänker jag ta saken i egna händer och göra grejer själv.
Exempel på inredning jag fått inspiration ifrån.
Materialet kommer bestå av trä (pinnar, mindre stockar och ev. spillvirke), rep och snören och kokosnötskal etc.
Men jag undrar vad som är bra att fästa ihop allt med?
Kan man använda vanlig spik? Det känns inte jättebra om de kan skada sig? Lim känns också lite si och så i och med att de antagligen kommer att gnaga på grejerna och få i sig limmet också.
Vilka träslag kan jag använda? Jag har bara givit dem björk hitils. Furu fungerar ju inte och vad jag förstår så är inte ek eller körsbär heller bra?Hur är det med äpple t ex?
Tänk bara på att ifall du inte lackar det så kommer det antaligen börja lukta efter ett tag ^ ^
Det finns väl typ barnlim som inte är giftigt att få i sig? Fick tipset i min tråd ( http://rattor.ifokus.se/discussions/4f43a250d3b4fd7c130035e3-trad-lim-tejp-eller-annat?participating-3 )
Annars borde väl spika funka? Spika så att de inte kommer åt den vassa delen så borde det ju inte vara något problem.
Äppelträd vet jag funkar, och att körsbär är mindre bra :)
Ja, just det. Det tänkte jag inte på. Vilket lack kan man använda då?
Tack för tipset. Jag ska kolla om jag hittar något barnlim. :)
Ja, det kanske fungerat med spik som inte har ett så "tvärt" huvud utan som ser mer ut som en kil på toppen. (Jag är ju inte jättebra på spiksorter men aja). 
#2 Jag tror att det är hammarlack som brukar rekommenderas till burbyggen ^^
Haha, jag förstår absolut vad du menar i alla fall, och det låter bra! :)