Kompis vill inte ha mat =(
Lilla kompis har inte ätit eller drukit en droppe sedan igår eftermiddag när han kom hit. Hönsmamma som jag är oroar jag mig direkt! höll vattenflaskan framför honom och då drack han iaf lite vatten. Han kanske bara inte är hungrig eller törstigt men för mig känns det ytterst ovanligt. När bör jag oroa mig?!
Tänkte att det kunde vara pg av flytten så han fick sova i ett esamt tyst rum i natt… men har fortfarande inte ätit =(
Så nu har jag erbjudit honom allt jag har hemma att erbjuda MEN han har inte rört någonting. Det jag har erbjudit honom som fortfarande är kvar i buren och ännu orört är:
Torrfoder
Brocoli
Gurka
Sallad
Fisk kaka
Pasta
Barnmat
Ärtor
Köttfärs
Pasta
och för en stund sedan ställde jag mig och stekte pannkakor till honom! Den har han inte heller rört!
/Josefin
www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon
Han är nog stressad över miljöbytet, men lämna mat hos honom så kommer han säkert äta när han känner sig lugnare och hungrig :)
är nog som en uppfödare (av hundar sa)
kom inte och säg att dom inte äter, när dom blir hungriga kommer dom att äta.
Lägg in en bit gurka ifall han dricker dåligt, så han får vätska i sig via maten också.
Han är ensam tillfälligt också om jag förstått det rätt? Kanske också påverkar att han inte vågar äta och dricka som han ska…

Stekt ägg och leverpastej brukar gå i även matkinkiga rädda råttor. Lägg fram mycket gurka, melon, majs och barnvälling.
#2 Funkar inte riktigt på råttor om de är rädda, de dör rätt fort av uttorkning. Annars håller jag med, hungriga djur och barn äter förr eller senare.
Qui dormit, non peccat
#3 så som jag uppfattade det så har han bott själv ungefär hela tiden så det borde inte vara något problem.
Kan iaf berätta att Kompis äter när jag har honom i famnen eller ja jag satt och åt och han hoppade plask ner i min mat började tugga ärtor och ris med sås , han kanske inte känner sig trygg i buren? =(
/Josefin

Kan vara så att han är ensam och rädd, och söker sällskap. Det är ju trots allt ett nytt ställe med främmande dofter och en bur som är helt obekant.
Qui dormit, non peccat
#6 Han äter bara när jag har honom i famnen, så han får komma ut på matrastning ganska ofta nu, eller ja han är typ med mig hela tiden nu =)
/Josefin
Naw, lilla Kompis känner sig ensam!
Vilken tur då att han har dig. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#8 Kompis väntar på Laminas kompisar
Tills dess får Kompis sitta i mitt knä och se söt ut <3
Kompis är inte als elak och otrevlig som fd ägare sa =) han gillade nog henne bara inte, hon vågade inte ens ta i honom längre =(
/Josefin