En utmaning (OT)
Eftersom många i min omgivning är så uppe i sina "smartphones", datorer, tv-apparater osv. hela tiden har jag startat ett "event" på facebook där jag utmanar alla att under april månad åtminstone ETT dygn vara helt utan "nöjesskärmar" (dator, tv, xbox osv.) för att visa för sig själv att det fortfarande är man själv som bestämmer och man inte är beroende.
Så härmed utmanar jag alla er också! 
Haha skulle jag aldrig klara! :D
låter skoj, då kommer det bli en massa byggande med grejer till mina råttor, kanskje jag också kan läsa igenom lite böcker.
Skulle inte gå på vardagarna för mig iaf x) (eftersom jag läser på et IT-media gymnasium där vi använder datorerna dagligen 6timmar/dag)
Men typ 1 gång om året så är jag utan dator i ca 1½-2 dygn då jag åker på hundutställning långt bort, höhö.. räknas det? x)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#1 För att du inte vill eller för att du inte klarar av det?
#3 Läs igenom sidan
Det är "nöjesskärmar" det gäller, om du behöver använda datorn för att plugga kan du göra det så länge du håller dig till pluggandet.
Jag antog utmaningen! Men det är långt kvar till april…
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Jaha okej, jag fatta som att datorn (även jobbdatorn) är en "nöjesskärm" :P Missade delen om just det x)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#4 skulle aldrig klara av att vara utan tv eller min telefon, alldeles för beroende :P
#5 Ja, det är långt kvar. Jag valde att ha det så, så att folk inte ska kunna komma med ursäkter att de är uppbokade redan eller nåt sånt. Du kan ju alltid tjuvstarta och testa någon dag innan.
#7 Om det är så illa behöver du verkligen utmaningen. Du kan testa med en halv dag till att börja med och se hur det går. Eller några timmar eller vad som känns lagom utmanande.
Jag är gärna med på det. Men om det ringer på mobilen då måste man ju iaf få svara?
Hmm en dag i april.. 7 April blir nog bra. :P
#9 Klart man får prata med folk! Tror det är ok att ringa också! Tanken är bara att du inte ska sitta här eller på facebook och liknande!
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
#10 Ok. ^^
#9 Ja, prata i telefon är en jättebra sak att göra. 
Jag är på! Och jag utmanar alla på min facebook också. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#13 Grymt!