Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1993 ggr
[Parlplattan]
2

Mina råttor "blogg"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här tänkte jag berätta om mina små sätnosar. Jag kommer att få dom den 3 mars.

Kirrade en bur från skolan, bild kommer.

Namnen är inte klara men jag tror att det blir en tootsie och de andra vet jag inte , får se när jag träffar dem forsta gången. ni får gärna tipsa. Det är två honor.

Bild på dem (tagen från blocket.se)

[Parlplattan]
2

Här kommer bilden på buren. ge gärna tips på vad för inredning man kan ha.

Tänkte mig en tunnel och en hängmatta samt mer grenar.

Virkan
0

Massor av hängmattor och tunnlar uppskattas mycket av råttorna! (själv har jag till salu här: http://rattor.ifokus.se/discussions/4f4b6b0ed4ebea23c900046a-hemmagjorda-hangmattor-mm-till-salu?discussions-2 Oskyldig)

En liten fråga bara: Är det kutterspån som bottenmatreal?

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

[Parlplattan]
0

jaoo det är det men sk buta till toalätt

Virkan
0

Oki, eftersom de inte tål kutterspån :)

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

Virkan
0

Vad hur buren för mått? Den ser väldigt stor ut… :)

[Parlplattan]
0

mjo jag läste det , ska ta bortdet på en gång :) å byta :P

hmm vad va den , det är en gammal undulatbur den e kanske 1,5 m i brädd å långd är ca 1,2 m och djup är kanske 50 cm

Virkan
0

Ja, det blir rymligt och bra för dem :)

cosmonita
0

Jag skulle nog försöka få in ett par hyllor till. Helst ett par stora hörnhyllor

cosmonita
0

Och som Virkan skrev, hängmattor! Det brukar vara uppskattat. Fin bur för övrigt.

[Parlplattan]
0

ja hyllor ska jag fixa :) vet inte om jag skall hitta några i plast eller om jag ska fixa något i trä.. får se :P vad tycker ni är väst?  plast är ju lättast och städa ..

[Parlplattan]
0

jag ska till ikea i morgon och kolla på kul prylar som man kan pyssla med

cosmonita
0

#10 plast är överlägset bäst. Trä gnags snabbt sönder och det suger åt sig kiss och börjar snabbt lukta illa.

[Parlplattan]
0

mjo , och galler gillar jag inte , tänk sj att gå på det :S

:holmgreen:
0

http://rattor.ifokus.se/discussions/4ded5ea8d4ebea58f300b268-burinredning-fran-ikea

Här har du en ikea tråd att kika i om du vill ha lite inspiration och inte redan har kollat där :) :P

[Parlplattan]
0

tack!

[Parlplattan]
0

Japp. i morgon blir det ikea och sen till animalix i osby där jag troligtvis ska praktisera. kanske hittar något kul till råttorna där. :D ska i allafall köpa foder till dem :)

[Parlplattan]
0

Den Bruna får heta Tootzie och den ljusa ska heta Zelda.

Fina namn:D

[Parlplattan]
0

Nu har jag köpt på ikea.

det blev en irma filt

en badrumshylla

lite krokar

en kudde

och

en toalettlåda

i morgon ska det göras hängmattor och fixa till badrumshyllan så det blir mjukt och mysigt:)

[Parlplattan]
0

Sitter och pysslar med det jag har köpt från ikea och lyssnar på radiogamer. sjukt mysigt! bilder kommer

[Parlplattan]
0

ny har jag sytt å sytt och sytt!  nu tv spel ,

[Parlplattan]
0

nu har jag ått råttorna

[Parlplattan]
0

här kommer några bilder länk till fera bilder finns på min blogg