Mina råttor "blogg"
Här tänkte jag berätta om mina små sätnosar. Jag kommer att få dom den 3 mars.
Kirrade en bur från skolan, bild kommer.
Namnen är inte klara men jag tror att det blir en tootsie och de andra vet jag inte , får se när jag träffar dem forsta gången. ni får gärna tipsa. Det är två honor.
Bild på dem (tagen från blocket.se)
Massor av hängmattor och tunnlar uppskattas mycket av råttorna! (själv har jag till salu här: http://rattor.ifokus.se/discussions/4f4b6b0ed4ebea23c900046a-hemmagjorda-hangmattor-mm-till-salu?discussions-2
)
En liten fråga bara: Är det kutterspån som bottenmatreal?
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
jaoo det är det men sk buta till toalätt
Oki, eftersom de inte tål kutterspån :)
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
Vad hur buren för mått? Den ser väldigt stor ut… :)
mjo jag läste det , ska ta bortdet på en gång :) å byta :P
hmm vad va den , det är en gammal undulatbur den e kanske 1,5 m i brädd å långd är ca 1,2 m och djup är kanske 50 cm
Ja, det blir rymligt och bra för dem :)
Jag skulle nog försöka få in ett par hyllor till. Helst ett par stora hörnhyllor
Och som Virkan skrev, hängmattor! Det brukar vara uppskattat. Fin bur för övrigt.
ja hyllor ska jag fixa :) vet inte om jag skall hitta några i plast eller om jag ska fixa något i trä.. får se :P vad tycker ni är väst? plast är ju lättast och städa ..
jag ska till ikea i morgon och kolla på kul prylar som man kan pyssla med
#10 plast är överlägset bäst. Trä gnags snabbt sönder och det suger åt sig kiss och börjar snabbt lukta illa.
mjo , och galler gillar jag inte , tänk sj att gå på det :S
http://rattor.ifokus.se/discussions/4ded5ea8d4ebea58f300b268-burinredning-fran-ikea
Här har du en ikea tråd att kika i om du vill ha lite inspiration och inte redan har kollat där :) :P
tack!
Japp. i morgon blir det ikea och sen till animalix i osby där jag troligtvis ska praktisera. kanske hittar något kul till råttorna där. :D ska i allafall köpa foder till dem :)
Den Bruna får heta Tootzie och den ljusa ska heta Zelda.
Fina namn:D
Nu har jag köpt på ikea.
det blev en irma filt
en badrumshylla
lite krokar
en kudde
och
en toalettlåda
i morgon ska det göras hängmattor och fixa till badrumshyllan så det blir mjukt och mysigt:)
Sitter och pysslar med det jag har köpt från ikea och lyssnar på radiogamer. sjukt mysigt! bilder kommer
ny har jag sytt å sytt och sytt! nu tv spel ,
nu har jag ått råttorna