Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 699 ggr
Exoticas
0

Råttor från olika kullar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är denna människa lite ute och cyklar eller är det jag som är det xD ?

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

CamillaS
0

Man kan blanda råttor från olika kullar och uppfödare det har jag gjort många gånger utan problem. Såklart ska det vara samma kön på råttorna, men annars är det inga problem. Syskon kan också bråka med varandra likväl som råttor från olika ställen kan göra.
Men oftast går det bra som sagt.

Lamina
0

Nej, du är inte ute och cyklar. Personen ifråga har säkert köpt råttan från djuraffär eller en väldigt okunnig uppfödare som har gett ut fel information. Det är lätt att tro att dom man köper djur av faktiskt vet vad dom pratar om.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Exoticas
0

Goodie, blev helt förvirrad ett tag när hon verkade sur för att jag upplös henne om lagar och vett =)

/Josefin

hus-musen
0

Hon är ute och cyklar som de andra säger. 
Det är inga problem alls att sammanföra råttor från olika kullar och uppfödare om råttorna är friska i huvudet och inte felavlade.

Qui dormit, non peccat

Exoticas
0

Fick iaf vidare svar att hon pratade från egen erfarenhet, trots den erfarenheten visste hon inte hur stor bur råttor skall ha eller att spån och hö inte är bra.

/Josefin

IzaEleonora
0

#5 Ja den erfarenheten kan ju vara att hon satt ihop råttorna i samma bur direkt untan någon sorts introduktion! Då lär man ju få den åsikten att det inte alls går om man inte vet vad man egentligen gör :)

Exoticas
0

#6 Jo, pratar med henne via pm. Jag började skriva lite om att jag eventuellt kan ta henne om jag kan hålla karantän osv. Då fick jag ett ganska argt svar om att det låter som att hennes råtta är dödligt. För mig är karantän osv ganska viktigt =(

/Josefin

IzaEleonora
0

#7 Om hon nu är ganska oerfaren vad gällande råttvård så kanske hon inte fattar vikten av sånna saker heller :/ men får hoppas att den lilla krabaten får ett bra hem vad som än händer :O

mikeiko
0

Oj, nej det går ju hur bra som helst med råttor från olika kullar och uppfödare… o.O