(K) Söker ny kompis
Söker en kompis till mina 2 hanar jag redan har, vill ha en rexad, färg spelar inte så jättemycket roll :)
Har kollat på srs hemsida och kollat runt där redan efter rexkullar, men vet ni någon annan med kull just nu/äldre hanne till salu så får ni gärna skriva här :)
Jag bor i stockholm och råttan måste alltså också finnas här, viktigt för mig att jag får träffa den innan ev. köp.
Finns rätt många råttbebisar (hanar) på Blocket nu från privata uppfödare, dock vet jag inte om de är rexade.
#1 Har kollat där med redan :)
#2 Ah oki. Ja det verkar tunnsått med rexat i Sthlm…

http://www.zoonen.com/annonzparken/annonz.asp?oid=3255140
här hade du någon krullis :)
Qui dormit, non peccat
#4 Sett den med, men är inte så intresserad i agouti egentligen :)

Ah förstår :) Kommer inte på någon som har rex just nu, men släta vet jag vart det finns :)
Qui dormit, non peccat
#6 Jo samma här, men jag gillar när de är lite lurvigare :) Har en rex oxh en slät redan ^^

Jag har en kull just nu med ett par rexar kvar. Jag bor inte i Stockholm men kommer leverera till Stockholm och tar då med mig några vilket gör att man får tillfälle att hälsa på dem och se om man klickar. Blir inte som med hemmamiljö men iaf något. Har startat en tråd i bebisboet där det finns några foton på ungar i kullen, skall starta en till salu tråd snart då det finns fyra hanar kvar till salu.
Om det låter intressant så kan vi maila eller prata på telefon för att få så mycket info som möjligt innan.
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..
#8 Ja jag har sett den tråden och faktiskt suttit och väntat på att du ska slänga upp den tråden så jag kan kika på dem lite :)
putt
putt
Jag tycker inte du ska köpa en bebis till.
Du har ju problem med din ena pojke och yngre råttor tar efter de äldre så risken är att du får en till osäker och bitig råtta.
Skaffa en äldre, stabil och säker råtta som din osäka kan ta efter istället..!
Jag har några fantastiska exemplar som omplaceras via Råtthjälpen.
Apan: http://ratthjalpen.se/?page_id=29&id=582
Zorro: http://ratthjalpen.se/?page_id=29&id=581
Båda två är fantastiska killar, trygga och stabila i flock. Trevliga och avslappnade att hantera och otroligt sociala!
Jag har 3 st rexade hanar som behöver ett nytt hem om inte wintermynta vill ha tillbaka dom vill säga, de är drygt ett halvår gamla och väldigt trygga och stabila. Om du är intresserad kan jag prata med Mia och se vad hon tycker, hon ville ha tillbaka dom om jag inte kunde ha dom mer, detta är alltså pga allergi, måste dra ner på råttor. Du behöver kanske inte ta alla 3 utan bara en om du vill, men de har rätt dåligt immunförsvar så de får verkligen inte stå i drag eller kalla utrymmen.
Som individer är de i alla fall underbara! Dax tex pussar mig alltid på munnen när jag tar upp honom, de är som vattenballonger i handen och flocksmarta. Q är som en nallebjörn och gillar att sitta högt uppe på hyllan och bara sitta och spana ner på alla eller ligga och knastra i famnen. Data har snällt suttit på min axel på tunnelbanan utan att vara rädd, väldigt trygg i sig själv!
#12 Det är faktiskt mycket bättre nu sen en vecka tillbaka, han har inte bitit alls och jag kan ta i honom, han är lika underbar som han var från början, så det är ingen fara :) Men självklart så kan jag skaffa en äldre hanne som kompis till mina nuvarande råttor också, måste inte vara en bebis,
#13 Jo, en får ju räcka isådanadall :P Du kan ju höra med henne, sen höra av dig :)
#14 HAHA! Precis när jag skickade till dig fick jag ett PM om att de hittat ett nytt hem, sorry! :D
#15 Haha, Kul att de fått nytt hem iaf! :D
putt, jag kan komma på årsmötet den 12e..
putt
Ladugårdens har kullar just nu, du kan ju höra med henne om det finns några otingade pojkar kvar. :)
Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.
Min hemsida - ta gärna en titt! 
#19 Jo tack, har kollat med henne redan :)

Jag håller inte alls med om att yngre skulle ta efter de äldres beteende. Har sett flera fall där det inte alls har varit så.
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..
putt
putt

Är du intresserad av två 1 åriga rexade hanar? En black och en black hooded. Snälla och goa pojkar, går dock inte att delas på.
Qui dormit, non peccat
#24 Tyvärr är jag bara intresserad av en.
putt