Dom drar och sliter i mina kläder!
Vet inte vad det är med mina två yngre honor på siståne, men så fort jag tar in handen i buren eller sitter vid öppningen och busar med dom så kommer dom ut och försöker dra in mina kläder i deras bur, MEDANS jag har dom på mig. Dom drar, rycker och tillslut börjar gnaga på kläderna och dom vägrar sluta.
Jag ska se om jag kan få en redig film på hur dom gör, det är ganska sött hur dom drar i mig som att dom ber om uppverksamhet, men det här är verkligen VARJE gång!
Film kommer up om några minuter, ska bara laddas upp på youtube
Min kompis råttor gör också så, blev ganska förvånad första gången de gjorde så på mig, eftersom mina egna råttor är så snälla x) De kanske vill ha något mysigt tyg att boa med :)
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
Ja självklart, men jag har inte alla handdukar i världen, inte heller pengar, och dessutom inga filtar heller :c Ska försöka hitta något att ersätta
Du kan ju lägga in en sönderklipps tshirt eller nåt som du inte använder bara för att se om dem slutar :P
//Ebba
"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"
Jag la in en massa omaka strumpor, ska se om det fungerar
#4 Hahaha okej :) hoppas det funkar då :p
//Ebba
Haha, vissa av mina flickor gör också det. Men då lägger jag bara in några fleece, pappers- eller tidningsremsor så då slutar de på en gång, så sockarna borde göra susen :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#7 det såg ju nästan lite kul ut, men du kan ju skriva sen om det funkade eller inte :)
//Ebba
Tja, nu ligger alla och myser bland sockorna, stoppade just in armen och ja, dom drar lite i ärmen, men det kanske går över sen
Hihi vad gulligt det ser ut! De kanske helt enkelt försöker bjuda in dej i buren på lite råttmat& gos! ;-D Kan du inte lägga upp en bild på råttorna i sockhögen?! :-)
Kan tyvärr inte, det är inne i deras hus och jag har en jäääkligt revir tänkande hona som man inte vill komma nära xD Önskade jag kunde, dom ligger för det mesta i hängmattan <3
Haha ok. Jag gör en bild för min inre syn istället då, av myset i sockparadiset! :-D

Helt klart råttor med åsikter angående bomaterial! =) Hi hi!
Mina råttor drar också i min ärm IBLAND…
Den honan visar tydligt att hon söker bomaterial, ge strimlat tidningspapper, tygbitar mm, våra råttor älskar när de får dra in långa remsor av Torky handpapper som jag sätter in mellan gallret, de drar in och boar upp stora fina högar som "hus".