Akut, blod i ögat!
Såg nu att Issa har blod ( Inte saliv/snor utan blod ) runt ögat, rätt mycket. Vad ska jag göra?!
Om saker är akut, ring veterinär!
vänta inte på svar på ett forum!
Vi har nu tvättat rent och det ser ut att vara ett sår precis under ögat, inget fel på ögat.
Är det bara att hålla koll så att det inte blir infekterat då eller?
saltvattens lösning så det blir rengjort, och håll under uppsikt. om det blir värre, ring veterinär.
#3 Ja, veterinäreren ska ändå kontaktas pga. rossel imorgon så kollar upp det samtidigt :)
du kan ju rådfråga veterinären, tycker hen bara att du ska tvätta rent så försök få tag på noviform på apotek och smörj in. Det är en antiseptisk salva så det kan vara bra ifall det skulle bli bakterier i ögat. hoppas det blir bra :)
Säker på att de är blod?
Är de inte så att deras tårar oxå blir rött? för mina brukar vara röda runt ögonen och nosen när dem är sjuka
såg nu att du hade skrivit att det inte var i ögat, men rengör med koksaltlösning och rådfråga en läkare :)
#6 Helt säker, det såg inte alls ut som poryfyrin :)
Vi tvättade rent en gång till när jag kom hem och nu innan läggdags var det inget blod alls runt ögat. Vi tvättar igen i morgon bitti, och på eftermiddagen efter skolan ska jag hem och trötta ut de totalt så att jag kan kolla noga på såret och fila ner klorna ifall det är en klo som är boven i dramat :)
Men fy tusan vad läskigt det var. Kommer till buren och de kommer och hälsar soom vanligt, tror att Issa har lite sekret runt ögat men så vänder hon sig om och det är en massa blod, usch! Trodde ju minst att halva ögat var borta och att hon höll på att dö