Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 556 ggr
[lolo8453]
0

hjälp med lite skötselfrågor!

Jag har köpt 2 råttpojkar från en tjej som inte längre kunde ha kvar dem. En är hårlös så att säga. Hon som hade dem innan sa att hon brukade bada dem lite då och då. Jag bara undrar om det verkligen är bra? Fundersam Han som är naken brukade hon smörja in efter badet. Om det är rätt vad ska man då använda?

Undrar dessutom om det finns någon som vet om det är möjligt att låta kaniner och råttor träffas? Jag har en kanin som går lös i lägenheten. När jag ska rasta råttorna så måste jag ta ut kaninen i vardagsrummet och se till att dem inte ses. Nån som vet om det hade funkat att låta dem träffas?

Tacksam för svar!

Mastoll
0

Min kompis har råttor och kanin. Jag tror det beror på råttan och kaninen. Hur dom är till sättet och så. Jag De första två råttorna gillar inte alls kaninerna och börjar typ riva  och bita på dom så fort man låter dom hälsa på varandra. Men den tredje råttan reagerar inte alls. Kaninerna å andra sidan gör ingenting mot råttorna. Du kan ju prova och se vad som händer, och om det går bra kan du ju titta till dom ibalnd ifall det skulle hända något :)

Nidnal
0

Problemet med kaniner är ju att de äter hö, som kan innehålla ohyra som går på råttor… Annars skulle det nog inte vara några problem. En av mina råttor smet in i kaninburen några gånger och verkade trivas jättebra med kaninerna :P

Angående nakenråttan har jag inget bra svar egentligen. Men någon oparfymerad hudlotion kanske skulle funka? Bara du kollar upp så den inte innehåller något farligt, för råttan lär väl slicka i sig en del… Jag brukar använda försvarets hudsalva på mina råttors svansar, men det kanske inte funkar att smöraja in en hel råtta med?

Absinthe
0

Hört någon som använde olivolja på sin hårlösa råtta? Kanske kan vara nåt, inte alls farligt heller väl?

Allamej
0

Jag säger bara en sak när det kommer till att smörja in torra saker, både på människa och råtta… Locobase! Suveränt och luktar inget. Jag köpte det när jag var nytatuerad och nu kan jag inte vara utan det (hur jag klarade mig innan vet jag inte)

Så jag antar att du kan smörja in nakenråttan med det. Men bada honom inte så ofta… det behövs ju inte… det är ju inte direkt så att han har smutsig päls eller så.. :)

Sen är ju råttor rovdjur så det är kanske inte så bra idé att släppa ihop dom med kaninen.

(säger jag som just stoppade in mina småtjejer för att Doodle tänkte hoppa på kattungen… :/)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor