Akut omplacering av två äldre honor!
Hejsan, mitt namn är Christine och jag kommer ursprungligen från Luxemburg och jag måste nu pga arbete flytta till Skottland. Tyvärr har det visat sig oerhört svårt och dyrt att ta med sig råttorna och min nya hyresvärd tillåter inte råttor, därför måste jag med sorg i hjärtat försöka hitta en vänlig själ som kan ge dom en bra sista tid. Jag köpte de från Spiggens djuraffär i Landskrona september 2010 och de såldes som 2 hanar.
Då dessa var mina första råttor har jag självklart trott på att de var hanar men nu när jag tittat på bilder så ser jag att de inte har ngn pung och definitivt är honor. Det är två jättefina tjejer, kan vara lite blyga i början och den ena kan bitas om man sticker in fingrarna genom gallret men aldrig annars. De är båda friska och har aldrig varit sjuka.
Finns du därute som kan ge mina älsklingar ett kärleksfullt hem? Jag flyttar 1 april och vet inte vad jag ska ta mig till.
Här kommer den info jag har om dom :
födelsedatum: September 2010, köpte de i en djuraffär som heter Spiggens och som ligger i Landskrona, då ska de enligt djuraffären varit 5-6 veckor.
färg, teckning o hårlag: Den ena är mink european berkshire dumbo, och den andra är mink rex.
kön: Honor
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) vet ej
faderns namn, födelsedatum vikt: vet ej
moderns namn, födelsedatum vikt: vet ej
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Jag ska flytta till Skottland i April och har ingen möjlighet att ta dom med mig.
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: De fungerar bra tillsammans och vill fortsätta bo tillsammans.
pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: 200 kr för båda inklusive bur och tillbehör men hemmet är viktigare än priset.
ort där råttan/råttorna finns: Landskrona
telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus):
Chris_funghi@hotmail.com eller ring mig: 0739523650
Annonsen ska inte vara låst.
Bur, koppel, leksaker och inredning medföljer, jag skulle gärna vilja ha 200 för bur och tillbehör men som sagt, att de hittar ett livslångt kärleksfullt hem är viktigare än pengar.
Så snälla kan du öppna ditt hem för mina älsklingar, hör av dig snarast! Det kommer ett par inlägg till härefter med foto på råttorna och buren.
Fina flickor, lycka till!
tack! :)
Trist att du bodde så långt bort :/
Puttar för flickorna!
Kalli: puttar? huuuh? >_>
Antidote: jo..tyvärr!
Puttar innebär att din tråd kommer att visas högt upp på listan över ämnen, istället för att hamna långt bak där färre kommer att se den.
#10: Precis som Lilith förklarade.
Tyvärr bor jag också långt bort men om det går att ordna transport till Göteborg och ingen annan hör av sig får de gärna bo här.
Attans att de bodde så långt bort! Jättefina små flickor!!
Lilith och Kalli: tack att ni sa de till mig. Jag är inte svensk och fattar inte aaaaallt… lol tack så jätte mycket för hjälpen!
Kalli: jo de stämmer! Och om allt går fel har jag kanske en kompis som kan hjälpa mig att kör de dit? Men kanske vill du träffa de först för att det är ju viktigt att ni tycker om varandra.
emelieringstrom: synd :( tackar! :D
Tjejerna kommer få det jättebra hos Kalli om de flyttar dit :)

Har du tittat på Djurtransport I Fokus? Skåne-GBG brukar inte vara omöjligt att få tag på transporthjälp till. Och jag håller med Glimmer, flyttar damerna till Kalli så kommer dom få det superbra!
Jag ska höra mig för bland vänner och bekanta om någon åker sträckan (eller någon annan sträcka med för den delen om det nu finns nån annanstans det är tänkt dom ska flytta, hör av dig här i såfall!)
Glimmersråttor: Ju! de har jag hört :D hehe!
Lancia: Jo jag kollar på de just nu. lol det är ju inte problem med mig om de flyttar till Kalli! Särskild för att alla tycker att Kalli tar bra hand om de! Vilket är underbar. Men tänkte fråga henne fört liksom lol
Oh tack så hemskt mycket för hjälpen allihopa! Ni är verkligen underbar!
Ja! ska jag :D Sog ingen som kör ifrån landskrona till göteborg, så tänkte sätter up en annonse om de går bra med Kalli. Men som sagt, ska kolla med henne fört :)
(förlåt om jag skriver en massa fel. Vaknade lite sent idag..ahem.. kaffee!)
#15, 16: Ni är så söta! Nu ska vi bara försöka hitta någon som åker från Landskrona upp mot Göteborg också. :)
Bump! :D
fått hem till dem?
Inte än! Jag letar för någon som kör ifrån landskrona till göteborg eller lanskrona höör just nu, men har inte fått svar än.
Så just nu gäller de att vänta eller hitta någon anna som tar de om bor närmare.. :(
Jag bor i stockholm men skulle kunna ta dem.
Oh..det är ju ännu längre bort :(
Men tackar ändå!
Bump!
Mina råttor har hittat ett bra nytt hem ikväll! Tack alla ni för all hjälp! de var jätte snäll :)

Härligt! :)
De är de!
Men de känns konstig. Jag är jätte glad att de har fått ett nytt hem, men samtidigt är jag jätte ledsen för att nu är jag helt ensam och jag kommer inte får några rått puss och kram. :( Men men…