råttor i medicinsk syfte
Idag har jag haft mina råttor i två månader och sex dar.
Mina råttor har hjälpt mig lika mycke som jag har hjälpt dom, den 11 / 12 - 2011 dog min far i cancer.
Jag hadde inte skaffat råttor innan eftersom jag inte hadde tid till dom, jag hämtade mina råttor den 27/01 och dom började genast växa på mig.
Jag var deprimerad, hadde dock redan bestämt mig att skaffa dom långt innan jag fick veta om pappas kondition.
Men efter han dog ar jeg derprimerad och extremt ledsen. Men mina flickor har hjälpt mig på många sätt, dom har alltid varit där, dom kommer fram till mig och pussar mig ibland. Dom leker på mina ben och dom gillar att sitta på mina axlar. Hadde jag inte haft dom hadde jag varit nere och antagligen supit mig full varje kväll.
Jag vet inte helt vart jag vill komma med det här, men dom har kommit att betyda så mycke för mig, så mycke som jag kan föreställa att ett barn kan komma att betyda för en mamma eller pappa.
Vill väl egenligen tacka mina flickor för att dom finns där när jag känner mig nedanför och deprimerad, dom hjälper mig att klara av vardagen och jag är så tacksam över det.
Tack Gulle och Nuffs att ni finns, även fast ni inte förstår vad ni betyder för mig så älskar jag er.
Så tråkigt att höra du förlorat din pappa. Det var ett fint och rörande inlägg. Kan känna igen hur råttorna kan få livet att kännas mer meningsfullt& hanterbart när man inte mår på topp -& de har inte en aning om vad de betyder för en. :-)
Så bra att du har dem& att de får dej att må bättre! Hoppas allt kommer kännas lättare snart!
Väldigt rörande inlägg :), och kan verkligen relatera till dig…. Jag brukade finna tröst i mina råddisar när jag var nere, det är någonting speciellt med djur. ^^ Tröstar utan att prata.
Det där gav mig tårar i ögonen
Vad djuren kan stötta i svåra tider….

Mvh Stephanie