Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 4426 ggr
Otaku
0

Vårta på svansen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För någon månad sedan upptäckte jag att Ludwig hade liten knöl på svansen. Den gjorde inte ont och han verkade inte alls bry sig om den. Sökte runt på internet och antog att det var en vårta och att då skulle låta den vara tills den lossnade av sig själv. Men nu har det gått en bra stund och "vårtan" har växt. Dessutom har jag upptäkt att den vissa daga kan vara lite svart. Detta gjorde mig riktigt orolig och jag vänder mig nu till er innan jag tar kontakt med vet.

Vad kan detta vara? Är det en vanlig vårta eller kan det vara en tumör?

Tacksam för svar!

Mvh Vinetta

zickan
0

Kan vara både eller något annat. Aldrig sett innan. Bra taget kort, någon här inne borde känna igen eller veta vad det kan vara.
Jag har en hane med en leverfläck på pungen, helt svart halvstor plupp. Han fick den vid halvåret och är nu 2år. Så det behöver inte betyda att det är något farligt. Men bör nog kollas upp.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Otaku
0

Okej. Ja, han verkar som sagt inte ha ont, och de svarta fläckarna brukar komma upp vissa dagar. Vet inte om det kan vara torkat blod?
Han har ju haft den där i ca 2 månader nu… men han har ju inte ont osv. men den ser ju lite äcklig ut..

Hade ju tänkt att testa ställa ut honom, men kanske inte med den där.. :(

Men jag avvaktar med att kontakta vet. några dagar till då!

Mvh Vinetta

Otaku
0

Puff

Mvh Vinetta

Zolah
0

Svamp? skabb som han kliat upp? tror bästa är att du far till vetrinären och kanske tom skrapar den, kan vara en rad saker . Bättre än att vänta på forumet här tills nån kanske vet