Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 427 ggr
mini-monster
0

Introducera nya kompisar..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har för bara några dagar sedan fått hem två fantastiska, ettåriga honråttor som jag kommer väldigt bra överens med. De är sociala och nyfikna och helt enkelt underbara.

Eftersom jag har läst att det är bra att ha minst 3 råttor så har jag letat efter en kompis till dem och har nu möjlighet att få hem två damer till som är 1 år.

Nu till min fråga;

Kan jag börja introducera tjejerna för varandra redan nu eller bör jag vänta ett tag till dess att de gamla damerna lärt känna mig mer?

/Malin

(Bilden är på Jamie och Julle när de ligger och myser)

mini-monster
0

Ska eventuellt hämta de nya råttorna nästa vecka så är i stort behov av snabbt svar så att jag gör det rätta för alla inblandade:)

Virkan
1

Jag skulle nog råda dig att du lär känna råttorna lite mer, och att dom får lära känna dig :) Men jag tycker ändå du ska hämta de nya råttorna nästa vecka, för du behöver ju inte ha tjejerna i samma bur med en gång :)

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

mini-monster
0

Tack för snabbt svar!:)

Hur lång tid tror du att det skulle kunna ta innan man kan börja introducera dem för varann? Sambon är redan galen över alla burar som står överallt (har gerbiler och guldhamstrar oxå). Så om jag ska lyckas behålla förhållandet så bör jag se till att det går relativt fort, men inte på råttornas bekostnad förstås!:)

mini-monster
0

*putt*