Okänsliga kompisar.. :/
För några veckor sen avlivades min lilla gubbe, Pantalaimon. Jag tyckte det var väldigt jobbigt, och jag gillar inte att prata om det.
för någon vecka sedan frågade två av mina kompisar (jag tror det var på samma dag) om "jag hade dödat Pantalaimon än". Ville bra springa där ifrån :(
Har ni några kompisar som inte förstår relationen mellan människa och råtta?
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
Säg ifrån, säg att du är ledsen redan och att deras okänslighet gör det värre :(
Beklagar sorgen :(
Hela min klass! Alla säger att råttor ska bo på soptippen och i kloakerna och sånt.. När jag funderar på att skaffa fler råttor säger de:
**Gå till soptippen där får du helt säkert tag i en ny råtta helt gratis!
**
Jag blir så sur på dem! :(
Säg då åt dem att skaffa hyenor istället för hundar :P
#1 Jag sa till dom att jag inte gillade att dom sa så, och då sa dom bara "Okej", inte förlåt eller nånting.. :P
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
Bry dig inte om dem! Du vet ju vad du känner för dina råttor, inte de. Man ska inte bry sig så mycket om vad andra tycker och tänker.
Jo, okänsliga typer har jag haft kontakt med. Den gången min underbara Hypno blev sjuk så erbjöd min 'vän' massor med 'hjälp' med ideer hur man kunde göra.
Det var att stoppa honom i micron, kasta han i älven ( vinter? drunkna? wtf ), lämna han i soprummet, och sist ' jamen han kan bo hos mig den sista tiden'. Yes, det ville jag ju säkert efter att han gett alla 'bra' förslag på hur man ska ta bort en av dom finaste djuren jag haft?
Bestämde mig sedan att boka vetrinärtid då man klart kunde se att det var dags, bara på ett par dagar hade han magrat oerhört och höra han andas sved i hjärtat. ( men lika go och snäll var han för det ). Då dagen innan så ringer snubben igen, denna gång hade han en kompis som kunde kväva honom med koldioxid för en 50 lapp :P
Var någonstans är det humant att kväva en råtta som redan har rejält med andningsbesvär? och hur många gånger måste man igentligen säga ifrån innan personen förstår att man tar illa upp för varje 'förslag'.
Har inte kunnat umgås med honom sedan dess :/