Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 737 ggr
kimky
0

[SÖKES] Blå hane

Söker fortfarande en blå hane till min avel så tänkte se ifall någon har en pojke som vill flytta? :)

De kraven som finns är:

• Vara snäll och trevlig
  • Släthårig
  • Vara frisk & kry
  • Max 1år gammal

Det är de kraven jag har,dock vill jag helst inte att han ska ha något vitt på magen men kan gå.. Säg gärna vad ni kan erbjuda så kollar vi! :)

Måste inte heller vara reggad i SRS.

sockerrattan
1

Flytta en så gammal hanne är ingen hitt!

Mia//

kimky
0

#1 Vet det dock fungerar mina äldre hanar med nya bra,annars har jag en anna bur som han isf får bo med en annan ungpojk vi har! :)

[Glimmersråttor]
1

Det finns några saker som man bör tänka väldigt noga på innan man tar hem vuxna råttor (särskilt hanar) när man redan har råttor.

Det är sällan man kan sätta ihop vuxna hanar som inte känner varandra. Det är stor risk för skador, aggressivitet, att man får en ensamråtta eller att det slutar med avlivning.

Många vuxna råttor klarar inte av att flytta till ett nytt hem där det redan finns andra råttor. De kan bli dominanta/aggressiva pga flytten och lukten från de andra råttorna, även om råttorna var helt underbara råttor före flytten.

kimky
0

#3 Vet det och är medveten med denna risk, dock som sagt har jag möjlighet till extra bur samt yngre burkompis isf

wintermynta
0

Varför inte låna ut honan när det är dags? Lägga ut en efterlysning på att du söker en blå hane. Tror inte det är många som är villig att flytta en sådan gammal hane. Jag lånar inte ens ut hanar till parning utan honan får komma hit.