Råttor iFokus

Råttor

Etikett: genetik-utseende
Läst 1355 ggr
Gia91an
0

Vad är hon för färg? :D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har precis köpt mig två flickor från en privatperson på blocket och fick hem dom friska om än lite skygga.

Kan dock inte bestämma mig för vilken färg Gwennie är?

Vála är den svarta.

Gwennie är hooded men gul-orange? När jag läst på färger är det enda möjliga typ Topaz för de är de enda med mörka ögon. Jag tror inte hon är Beige.

Någon insatt som kan ge tips? Har dock ingen superbra bild på henne då hon alltid springer iväg :D Men tar bilden som var i annonsen på blocket. även om den inte är bra.

Gia91an
0

Här är den från annonsen, den andra är hemmifrån den andra ägaren.

Forgetful
1

tass :)

//Forgetful

Bebblan
0

Förlåt, det här har inget alls med färg att göra, men att ha bar gallerhyllplan bara sådär är inte så bra.

Ville bara säga det :)

//Ebba

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"

Zakaraa
0

Ser ut som en beige tycker jag, men jag är extremt dålig på ljusa färger :P
Är ögonen svarta eller mörkt rubin?

Hon ser ut att vara en Hooded iaf :) (vilket är teckningen dårå)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Gia91an
0

#3 Nej medveten om det, men som sagt, det var hemma hos dem jag köpte dem hos ;) Stod även i texten. #4 Hon har svarta ögon, tror jag, eller ytterst mörk rubin, och hon är hooded. Jo Jag måste väl luta åt beige med men ja… det var liksom svårt för hon är "gulare" än vad som syns på bild.

Zakaraa
0

Okej, för beige ska ju ha mörkt rubin-ögon. Du har inte möjlighet att ta en bild på henne i naturligt dagsljus? :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

zickan
0

Kan va en beige. Men svårt att säga på bild. Kan även vara en cinnamon pearl om det är svarta ögon.
Skarpare bild om du kan ordna :-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Bebblan
0

#5 ohjustja , jag ber om ursäkt xD

//Ebba

Gia91an
0

Här är en ny bild på hene:)

CamillaS
0

Skulle gissa på beige eller kanske fawn.

Bebblan
0

Vad söt ! :P

//Ebba

Ratlings
0

Tycker hon ser ut som en beigie när jag jämför med min här hemma.

// Lise
When nothing goes right, go left!

Gia91an
0

#12 Jo visst vart det ganska likt… ska vi bestämma att hon är beige? För jag tror faktiskt att hon har svarta ögon och inte mörkt rubin. Det kanske jag ser närmare sen när jag får lyfta henne… Så långt har vi inte kommit än men hon har ju trots allt bara varit här sen i fredags :D

Söt och trevlig är hon iaf :D

Ratlings
0

#13 Min kille har mörkt rubin ögon. Det har dom beiga. :) Du kan inte kika lite närmare på hennes ögon då, för att underlätta? :p

// Lise

Gia91an
0

Jag har verkligen försökt se men dem är nog svarta…. jag kan ju dock återkomma om det :D

Ratlings
0

Okej ;)

// Lise

CamillaS
0

#15 Titta på ögonen under en skrivbordslampa eller nåt så kanske du ser bättre. :)

Gia91an
0

#15 Nu gjorde jag som du sa och tog första bästa löstagbara lampa och lyste på min mycket nyfikna lilla flicka… Och det gjorde mig inte ett dugg klokare.

När man ser henne i normalljus kan man föreställa sig en lätt röd hinna över ögat, men det kan även vara en reflektering av hennes annars så varma färg liksom.

När jag lyste på henne såg det dessutom ut som om hon hade en grå eller blå iri runt själva pupillen. Mycket tunn men ändå synlig… och då syntes INGET rött skimmer.

Vad i hela friden betyder det här?

Gia91an
0

#17 menar jag

Gia91an
0

Någon som vågar gissa? :D

Forgetful
0

Det blåa, kommer inte på ordet nu men det är inte själva "ögat" utan det är en hinna (?) om det ens är rätt ord haha men det är ugnefär som det röda runtom våra ögon bara att deras är blått xD hoppas någon fattar XD

Jag tror att hon är en vääldigt mörk rubinögd :) om man kan se smått rödhet ibland så borde hon vara mörk rubin x) har själv en mink som är vääldigt mörk rubin xD dock ser hon svartögd ut men också när jag titar i vissa ljus ser jag någon röd ton :)

//Forgetful

CamillaS
0

#18 Skulle nog säga beige då. Hennes färg borde vara lite mer gul om hon vore en fawn.

Ratlings
0

Jag håller med #22. Kan slänga upp en bild på en beige och en fawn så ser du skillnaden. Men tror också på beige på din.
Beige till vänster och fawn till höger.

// Lise

hus-musen
0

Siames hooded? 
Siameser har en blå ring runt ögat, precis som roans. Och de kan vara svartögda.

Qui dormit, non peccat

Gia91an
0

#21, Jo jag fattar, men jo mörkt rubin isf… och hon är nog definitivt beige ifall man jämför mig Ratlings bild :)

Jag funderar dock på ifall en beige KAN ha svarta ögon? för jag vet faktiskt inte om jag ser den röda skiftningen eller om jag inbillar mig… :/

24# siamese är hon nog inte… Ska inte dem ha mörkare vid nos och svans? Gwennie är genomfärgad.

Ratlings
0

#25 Mina ser inte heller speciellt rubinögda ut, men kolla i nogrannare ljus. :)

// Lise

Gia91an
0

#26 Jag ska göra det sen när hon är handtam, som sagt… Men det är nog en stund kvar där, måste ju gå i hennes takt^^

Ratlings
0

#27 Jajuste! Så var det ja. :)

// Lise

BellaDonna2
0

Finns det någon i Bohuslän som föder upp "Burmese" eller "Golder himalayan"? Glad

Btw, måste lära mig mer om hur man fixar "ny tråd" o sånt..känns som jag lägger upp lite fel .. Skäms

CamillaS
0

#29 Ja precis som du säger, gör en egen tråd så du inte "kapar" någon annans. Flört

Det är inte svårt. Det är bara att trycka på "Skriv inlägg" som du hittar nästan högst upp på sidan åt vänster. Glad

BellaDonna2
0

Jaaa men nu ser jag ju. Tack så mycket!! Glad

CamillaS
0

Ingen orsak. ^^

Gia91an
0

Wiiiie! Nu har jag fått ta ut henne för första gången! :D klappandet i bur och så går ju jättebra med flickorna och jag får liksom hålla om dom båda två… fast blir det för läskigt så "rinner" dem iväg… haha

Men Gwennie fick jag ta ut och klappa på en stund… fast det var ju lite läskigt! Men det ska nog gå det med till slut…

Mitt i allt ihopa kollade jag lite snabbt på ögonen… och de är definitivt svarta :O Inte en gnutta rött… men vi får kanske undersöka det lite mer…

MEN framsteg! :D iiiih