AKUT HJÄLP!
Min dubbelrexade råtthane har bråkat med sin burkompis och har fått ett stort sår på benet/knät, det är ca en cm långt och "fläker" upp ca en halv cm, man ser in i benet och det är som fickor in under huden.
Vi är nästan 100% säkert att det måste sys för det ser verkligen inte bra ut. veterinärerna här omkring har ju så klart inte öppet på isf måste man ringa som akutfall.
Tror ni att det räknas som ett akutfall eller måste vi vänta till på måndag!?
Tycker du ska andas lite först, Sätt råttan i en mindre bur med fleece eller tidningspapper hamnar i såret. Råttor läker fruktansvärt bra, och snabbt. Har haft ett par stora sår som läkt av sig själv (alltså, på råttor inte på mig)
Kan du ta en bild och lägga upp? Så är det lättare att göra en bedömning..
Mina bråkade så med så den ena fick ett jättestort sår på bakbenet, gör som föregående säger och se till det inte kommer in smuts… det läker bra! avakta med att ringa vetten skulle jag säga… :)
Lägg upp bild!
en råtta min syster hade för många år sen hade skadat sig på ryggen, långt rivsår som var lite djupt och hon kunde inte ta sig till en veterinär så hon satte på straiptejp (stavning) och de läkte av sig själv. Så de brukar vara snabbläkta sålänge de inte är på såret och grejar m.m. håll koll
// Stephanie och hårbollarna 
Jag har pratat med en som jobbar i ett smådjurshus på skolan så hon ska kolla på det så ser jag vad hon tycker.
men tack för svaren! :)
Jag ska se om jag kan lägga upp ett kort!