Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 903 ggr
lillium76
0

Spattig råtta

en av mina råttor har fått "spatt" hon hoppar till helt plötsligt och jag känner mig lite lätt orolig. hon beter sig dock helt normalt annars…      Är det någom som kanske vet vad det är, om hon är sjuk eller helt enkelt har lite mycket energi?

[134643]
0

Om det är så att hon blir rädd kan det vara spökåldern, och det går över efter ett tag. Eller att hon skräms av något plötsligt ljud eller liknande, då får du umgås mer med henne bara.
Annars kan råttor få tokfnatt när de är busiga och hoppa runt som popcorn Kyss

Men det är ingen fara i alla fall! :)

lillium76
0

#1 Tack så mycket var lite orolig där ett tag, men nu så känns det som om jag inte behöver oroa mig  Glad

spikeodumbo
0

Du kan nog vara lungn. Mina råtthonor kan ibland få fnatt att dom hoppar runt å aa ser ut som  små popcorn.. Skrattande

Fjordell
0

Haha, mina flickor hoppar alltid omkring helt random när de är busiga :)

deeremf
0

min ena hona gör så hela tiden, efter det jagar hon efter min hand och hoppar på den när hon fångar den.

luisaa
0

vad är spökåldern?:)

[134643]
0

#6 Vissa råttor i tonåren kan se "spöken". Kan sitta helt lugnt på axeln sen bli livrädd utan att det finns något där och hoppa ner från axeln eller så. Det går typ alltid över när de blir lite äldre :)

luisaa
0

jaha okej, tack så mycket!:)

darkness
0

min ena hona får sina "dampryck" men det e nog mest  för att hon är busig av sig Flört

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig