Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 960 ggr
YellowKiwi
0

Råttisar & katt?

Hur går det med råttor och katter tillsammans? Sitter katterna utanför buren och tar svansar etc.?

Måste få lite att övertala min mamma med då vi har katter.. Tacksam för snabbt svar!Glad

Zolah
0

ja man kan, finns redan en rätt färsk tråd om katter och råttor

YellowKiwi
0

Jag såg det nu.. men försöker katterna ta svansarna mycket?

CamillaS
0

Fortsätt i denna tråd istället, där har vi skrivit några svar på exakt samma fråga. Glad

Zolah
0

Helt individuellt, en av mina gör det fortfarande, men det händer inte ofta ( och endast då dom är utanför buren )

wannabeliikeyou
0

min ena katt åt upp några råttungar :/ 
men vår katt vi har haft sen han var liten busar med råttorna och min ena råtta ÄLSKAR honom :) ska tvätta honom och allt

YellowKiwi
0

När Man skaffar råttor ska man låta katterna komma in i rummet och titta på råttorna och råttorna får titta på katterna (i buren) eller ska man vänta?

Zolah
0

Jag lät dom titta på varandra från början, men allra början var råttorna rädda men sedan så gick det bra då nya flock medlemmar blev upplärda att katterna inte är något hot

Ninja
0

Mina katter bryr sig inte om råttorna. Det är individuellt hur stor jaktinstinkt de har, hur busiga de är etc. Nu är mina rätt busiga, men de är uppväxta med råttor och har fått lära sig att råttor får man INTE smyga på.

[vargflick-a]
0

hade en katt en gång som vaktade en av mina dåvarande möss , den följde med å inte attakerade utan nästan hjälpte den, men mina katter nu skulle nog va mest rädda å nyfikna. så de e individuellt.

Lamina
0

Tvärtom, mina råttor sitter inne i burarna och käkar kattsvansar. Tungan ute

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?