Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 399 ggr
Fridborg
0

Seska börjar bli aggressiv

Suck, hade jag vetat detta kanske jag inte köpt de nya, men nu har Seska börjat bita nästan varje gång vi försöker ta upp henne, antagligen är hon så arg på de nya och känner lukten fast de finns i ett annat rum. Brukar inte klappat dom innan heller.

Antingen är det det som stör henne eller så kan hon ha ont någonstans? Typ någon liten tumör man inte ser som trycker?

hus-musen
0

Eller så är hon helt enkelt aggresiv och avskyr andra råttor. 
Hur är hon i beteendet annars? Äter, dricker normalt?

Qui dormit, non peccat

Fridborg
0

#1 Hm. Har inte varit där tillräckligt själv för att se, kan fråga.

Nu bor bebisarna i extraburen, där kan dom ju inte bo för evigt och Seska och Emma bor i en GD rival, man kanske kan stoppa Seska i extraburen istället och låta henne träffa Emma när hon ska ut?

hus-musen
0

Ja prova och byt plats på dem om emma accepterar nykomlingar. Seska kanske lugnar sig oxå om hon får sitta själv en stund.

Har det inte varit problem med Seska tidigare oxå?

Qui dormit, non peccat

Fridborg
0

#3 Med Emma och de små har det gått bra, även fast hon är dryga året leker hon med dom som en bebis :)

Seska va den som fick ett stort jack i halsen av Emma, så jag trodde det va Emma som hade aggressionsproblem, men nu efter att Tesla dog så har hon förändrats, eller ja, båda har väl gjort det, Tesla var alfa så det blev en ny ordning i flocken. Så här i efterhand så var det nog Seska som hade retat upp Emma till att göra så.

Men då säger jag till husse att byta plats på dom, GD:n är faktiskt riktigt skoj inrett, han har verkligen överträffat sig själv där :P Så får bebisarna leka lite i nya buren så kan Seska kanske sitta vid husses hemmakontor där han spenderar mest av tiden :)