Råttor iFokus

Råttor

Etikett: genetik-utseende
Läst 692 ggr
Fridborg
0

Verkligen blue och ingen beige variant?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inte helt 100 på att Flinga är blue striped roan, tycker hon har väldigt mycket beige i färgen, eller i alla fall "varmare" än de blå jag sett…

Egentligen inget viktigt att veta exakt, bara en kul grej. Fotade henne i dagsljus:

Fridborg
0

Bör kanske tilläggas att alla i hennes kull va black striped roan eller "vanliga" roans, tror de är black, men svårt för mig som inte e van att säga då de redan blekts lite.

Gia91an
0

På min dator ser hon mer beige ut… :O

[postmortum91]
0

jag tycker hon ser hooded ut, beige hooded, inte för att de heter så men vet inte va de heter

bankfack
0

Hon kan ju vara mink också.

Fridborg
0

#2 Ja, det är lite det jag tycker. Det beror lite på ljus, i kvällsljus ser hon mer blå ut, men i dagsljus mer beige.

#3 eftersom hon med stor sannolikhet är en roan finns det inget som heter hooded och det som ser ut som själva hooden är inte tillräckligt långt ner för att räknas som hood, bara bredare del av stripen :)

#4 Mayhaps, får kolla bilder på minkar och se om jag tycker det stämmer.

Hon har en smal smal bläs som resulterade i ett avslut med en prick mitt på huvudet som dök upp för någon dag sen :S

Verra
0

Har hon blekts i färgen på ryggen också?
Jätte svårt att säga, men hon ser lite för beige ut för att vara blue. Det kan ju vara en blåtonad beige eller liknande..

sarakaka
0

Hon ser ut som min beige striped roan som jag hade. Och hon hade kullsyskon som var black striped roan. :)

Zakaraa
0

På min skärm ser hon inte det minsta blå ut :P

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

sarakaka
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Elly t.h, beige striped roan, 3 mån

Vad tror du?

Fridborg
0

#9 Väldigt nära faktiskt! Fast hon har en liten aning mer blå ton i sig, men jag skulle inte bli förvånad om hon såg ut så när hon blev så gammal :)