Mina hanar slåss !
Har gjort allt man ska och läst noga om introducering men mina två hanar går inte ihopp. Dena ena visar alla tecken på aggrisivitet mot den andra råttan och den andra är bara underlägsen.. vad ska jag göra ??
Den aggresiva har nu gått undan men den underlägsna sitter bara stilla i samma hörn.. varför ? =)
skrev du inte en tråd om introduktionen bara nyss?
jag håller på med en introduktion med vuxna hannar och gjort det snart i en månad, sedan ska jag tvätta storburen och kasta in alla för att se hur det går. Intron går inte precis snabbt alltid.
med yngre råttor så tar jag dom alla och låter dom träffas på sängen, köksbordet eller tvrums bordet och om det går bra i 30 min så släpper jag in dom i buren och hittils har det gått problemfritt
Okej ja dem har varit ute ett tag ihop och jag har gjort som det stått så tänke att det skulle vara okkej att släppa ihop dem men nu har de ju slutat bråka.
Dock sitter den underlägsna i ett hörn och den andra äter osv men inte den underlägsna.. ska jag sära på dem då eller hur ska jag göra ? =)
Skulle tro att det handlar om rangordning, dom bestämmer vem som ska vara alpha och inte. Den mer dominanta råttan kommer lägga den andra på rygg, och brotta ner honom . Det står ju mer om just den biten i intro, samt vad du ska se som varningstecken ( ringlande svans, rest ragg osv )
Du behöver nog inte sära på dem om dom nu inte har sår efter varandra, för om dom drar blod kan du nog glömma att sätta ihop dem.