Råtta i bigbrother
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vetinte hur många här som tittar på det skit programmet. Jag tittar inte men har kollat på några video snuttar och läst lite och ser att dom tar in djur i bb huset !! Så jävla idiotisk.. Dom har ju tagit in en råtta där tex. Jag orkar inte skriva om allt här har skrivit och länkat på min blogg där ni kan läsa mer och sen kommentera här..
http://angelinfrejd.blogg.se/?tmp=21185826
Idioter är allt jag kan säga
Hoppas dom har en annan bur till råttan nar den inte är med i tv. I sverige är lagarna ganska så hårda (om man nu kan kalla de så) Så jag hoppas verkligen det finns nån som tar hand om råttan "bakom kulisserna". Men aaa vilka smarta idioter! En hinderbana.. pff
Aa det hoppas jag med ! =(

Borde man inte kunna skriva in till televisionen och förklara att dom bryter mot lagen och att råttor är inte freakshow djur? Blir så .. arg att jag inte hittar ord.
Råttan är inte det ända djuret. En liten hundvalp är med, en pappegojja, ett får och något mer =/ Vetinte om man kan det, borde ju gå. Vem tar in ett får i ett hus fullt med ungdomar? Vetinte hur de funkar eller vad dom gör med djuren osv eftersom jag inte kollar på programmet, ska nog kolla ikväll bara för att se vad dom gör med djuren. Men råttan är iaf ensam och det ska dom fan inte va. Och om den bor i den där lilla petboxen med hö och spån så tkr jag fan as synd om den. Såg inget vatten eller mat heller…
Jag såg det igår live när dom fick in råttan! En tjej i huset grät när dom blandade in djur i programmet! Igår hade dom en annan sorts transport bur till råttan så jag tror inte att han bor där hela dagarna….
Jag var tvungen att printscreena när jag såg råttan!
Jag låg igår och kollade hela kvällen då råttan var med.. han hade skrikit och varit väldigt stressad i början "/
//Jacqueline Thawelin
Men fyfan !!! Blir så jävla arg..
Vadå försöka att få flera tittare, allt det handlar om.Tycker det är extremt dåligt att dom gör så, dom som bor i huset vet antagligen inte mycket om djur. Iallafall inte sådanna djur. Jag menar vad kan folk om får idag?
Vet någon om dom har en vetrinär där som håller koll på djuren så dom inte stressar sönder sig?
Håller med. jag kan inte ett skit om får men det man vet är väl att man oftast inte har ett får i ett hus! Speciellt inte i ett hus fullt med folk.. Och som thawelin skrev så verkar råttan vart jätte stressad till en början. och det ser man att den är även på klippet jag lagt på bloggen, den vill inte ta ostbiten och springer direkt tillbaka till petboxen..
stackars råttan. fy fan säger jag bara. blanda in massa djur liv som inte ens har något val om dom vill vara med lr inte..
Han/hon vill ju inte vafan! o har de bara EN?
De e ju inga leksaker! Ge dem en elektronisk papegoja eller nöe att leka med istället!!
// Stephanie och hårbollarna 
Dom hade en orm med också
Läste i bb chatten då djuren kom in och alla människorna där skrev massor om att dom borde ge råttan och chillingen till ormen -.-
//Jacqueline Thawelin
Men de borde inte få ha något djur där :o
usch hemska människer
Nästan lika hemska är alla som tittar på dyngan…
#13 haha bra där ;) håller med dig, ska säga de te pojkvännen som försöker tvinga mig att kolla på't x)
man får la hoppas att djuren inte är där så länge och att dem hamnar i bra händer efter detta. De är bara att hoppas. Och må karma ta idioterna…
Blev rätt lättad när det stog att djuren tas hand om av proffesionella djurvårdare/djurnånting, när dem inte är i tv.
//Ebba
"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"
En vettig person i huset finns det i alla fall, Petronella, den enda som inte skrek och sa dumma saker när dem såg djuren.
Dem är ju inte kloka.
//Ebba

Men de proffesionella har skickat in råttan med stö och hö… Ensam.
Och 4-5 pers på en orm?? Och lilla valpen.. Har de inte heltäckningsmattor överallt..? Tror att fågeln är den som klarar sig bäst där. Har bäst chans att klara sig bäst.
Ni som är besatta, hur länge var djuren inne? Var de där samtidigt?
Haha besatta. Dem var där i kanske 10-15 minuter av programmet, i 24/7 vet jag inte men utav prgramet såg jag dem bara en kort stund.
Alla var där samtidigt men hämtades av dem som skulle vara "föräldrar" till djuren i en litet rum vid olika tillfällen.
//Ebba

Ja, jag menade de som sitter och glor 24/7, som kanske kan veta hur det gick till egentligen. Jag kollar klippen på webben, och programmet..
Såg inte två djursorter i samma klipp någongång, därför jag undrar.. men ska kolla med min bror, och hoppas på att han inte jobbat idag :P

Hade tur.. Han har inte haft nåt liv idag. Inga djur var inne samtidigt.. olika länge för varje djur.. men han uppskattar det till ca 15 min.. Fast han har missat alla tillbakalämningar. Bara sett uthämtningarna.
okej, nja jag kollar bara på det som går på tv:n men just nu så vart jag lite att jag absolut måste kolla för att se vad tokstollarna gjorde med djuren :)
Tur att det inte var såå illa som man trodde :)
//Ebba
HAHA jag satt nyss och kollade på bb och så tänkte jag verkligen "ojj, de ska ha med en råtta, detta kommer de bli skriverier om på ifokus".
Jag säger såhär: så länge djuren inte kommer till skada så gör det väl inget att djur även får vara med i tv?
De skrev att det var kontrollerat av utbildade människor som satt och kollade.
Djuren var väl bara där en dag?

Näe, det verkar ju som att de ska ha hand om dem- minst för en dag.
Känns onödigt med plus/minus 15min i främmande miljö med nervösa människor. "Ta hand om djuret" borde döpas om till klapphörnan- och ta med en trygg skötare till det. Det kommer bli "bigbrother-tv" ändå. Hyseriska människor.
så länge djuren mår bra ser jag inget fel i detta. Om jag ser att djuren därimot behandlas fel så kommer det ta hus i helvete, och jag tror big brother är väl medvetna om detta.
+ hon Petronella verkar vara vettig, så länge hon är i huset så kommer nog djuren må bra
där sa du nåt #26 och #24, det borde väl inte göra någon skada så länge dem inte behandlar dem illa.
//Ebba

Djuren överlever. Får troligen inga bestående men.
Men, om man ser utifrån djurens bästa, från djurens synvinkel så är det nog inte det de mår bäst av. (Kanske förmänskligar djur, men för mig är de personligheter, varenda en.)
attt de sitter proffs och tittar tror jag inte. Då hade dom väl gjort något åt att ormen fastande i en av killarnas byxor och att dom la ner ormen som satt kvar i byxorna i dens lilla låda igen.. Och när dom som fick lilla lammet inte ens våga gå fram till den och ba "vaafan är det där". Alltså nej usch!! Vad jag har hört ska djuren vara där i minst 3 dagar men jag kanske har fel hoppas det bara var det där lilla igår. Att stressa upp djur i onödan tycker jag är helt fel.
Det var både hundvalpar, killing osv i huset. Jag reagerade ganska starkt först. Men det är ett uppdrag som inte är 24/7, utan en stund. Tror inte det är någon större fara, dom skulle nog inte låta djuren fara illa för dom vet vilket ramaskri det hade blivit. Dock hade ju jag aldrig lånat ut något av mina djur. Finns flera vettiga (om man nu kan kalla någon det som går med på att vara med i BB ), vuxna människor där med moral i kroppen.
F.ö så kan jag kolla på det om jag inte har annat för mig, det är ju ganska underhållande att se på, speciellt dessa människor som verkar vara helt galna :O
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
Men stackars liten, piper och är vettskrämd :( Har inte ens något hus eller NÅGONTING i den där lilla plastlådan. Sjukt!
Prata med ..ehum.. vilka det nu är som gör programmet..
Fråga hur djuren behandlas osv. Sen skulle jag ringt till länsstyrelsen för att uppmärksamma dem och fråga dem hur pass tillåtet det är. Beviset finns ju inspalt på TV så …..
Alltså, har kollat klippet några gånger nu, jag ser inte:
1. Vatten
2. Matskål
3. Klättermöjligheter i buren
4. Ventilationen - övertäckt plastlåda!?
5. ensamsittande och uppenbart stressad
Hö och kutterspån har redan nämnts. Så inte f*n är det några utbildade människor som tagit dit den stackars råttan…piper och stressbajsar gör den också.
Blev lovligt pissed, gjorde en anmälan. Gör ni också!
Anmälan riktas mot: TV4
Var djuret finns:"BigBrother-huset"
Vilket/vilka djurslag/hur många djur som anmälan gäller: Tamråtta
Redogörelse för på vilket sätt djuret far illa:
Avsaknad av -
1. Vatten
2. Matskål
3. Klättermöjligheter i buren.
4. Ventilationen - övertäckt plastlåda!?
5. Ensamsittande och uppenbart stressad.
6. Otillräckligt bomaterial/avsaknad av hus.
Går att se video på TV4Play - http://www.tv4play.se/noje/big_brother?title=rattrace_med_camilla_jacobsen_och_jimmy_osterling&videoid=2160607
När började problemen och när sågs bristerna senast: Upptäcktes via klippet som bifogats i länken.
Övriga uppgifter: Djuret var i BigBrother-huset tillfälligt, och finns antagligen inte kvar mer än en vecka. Detta handlar mest om att TV4 ska få upp ögonen vad gäller laglig och olaglig djurskötsel.
något säger mig att dom redan vet att den videon skulle kunna stöta folk,
Känsliga tittare varnas. Innehållet kan väcka anstöt.
står ju faktiskt uppe i vänstra hörnet.
#35 Fast de kommer ju inte undan med en lam ursäkt :P Tror också att de mest varnar för att många tycker det är obehagligt att se råttor, precis som varningar vid tv-program med operationer och liknande.
Fast den varningen står överallt och det är för programmets innehåll, alla program..
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
hehe där ser ni hur mycke jag bryr mig om BB :P
Ja den varningen står på alla videor inte bara den med råttan.. Men bra att du anmält mikeiko.. Dom är ju störda som tar in djur sådär. Nej precis som jag sa att jag inte ser vatten eller mat nånstans..
Bra att du anmält! Hade jag vetat hur man gör / haft tid att ta reda på det nu så hade jag inte tvekat!
Att de tar in djur i huset är väl ingen nyhet, de äter ju till och med upp dem! Förutom en tjej då.
The animals of the world exist for their own reasons. They were not made for humans any more than black people were made for white, or women created for men. http://fuck-speciesism.tumblr.com/
#41 Fast alla här kanske inte kollar på skit programmet ;)
vadå äter upp?
Har aldrig sett på Big Brother i hela mitt liv, bara antog att de äter upp andra. Är det typ inte en grej nu med sånt? Eller säger ni att jag vaknat upp i ett sämhälle som inte förtrycker dem med 4 ben? :D
Förlåt i så fall.
The animals of the world exist for their own reasons. They were not made for humans any more than black people were made for white, or women created for men. http://fuck-speciesism.tumblr.com/
fattar ingenting men kanske jag som är blond? vadå äter upp andra
#44 Jo då, råttor förtrycks ganska mycket i dagens samhälle , men vart fick du att de äter upp dem ifrån ??!! Jag kollar inte på progammet, men man kanske inte ska skriva såna grejer om man i själva verket inte har någon aning om hur det faktiskt liggeer till :) Jag vet inte, men jag tror då inte att de äter upp dem! i såfall skulle det nog vara mer liv runt omkring Big brother om just det :)
Jag fattar inte heller nåt xD
Okej hmm förlåt…är vegan med OCD (tvångstankar/tvångshandlingar) och så fort jag får chansen att propagera för ett rättvist samhälle utan någon typ av förtryck så måste jag ta den annars känns det jättekonstigt. Det jag menade är att jag inte fattar grejen med att äta vissa djur och kela med andra.
Självklart var mitt inlägg inte topic alls, men min anti-speciesism ligger så lång inrotat i mig att jag gör sånt automatiskt, har inget problem med att ta bort mitt inlägg om så önskas <3
Startar en ny tråd om mina funderingar istället ;)
Inte för att dom äter massa levande djur men ja dom äter säkert mat…
låter som en mix av big brother och fear factor att äta djuren
FAN! Hjärtat svider och får nästan en instinkt att grabba tag i råttan och rädda den från den hemska miljön!! Råttan som är så trogen till sin ägare bli så jävla illa behandlad! ARGH!!
Fyfan!!
Gissar #41/ #44/ #47 vill förmedla sin antispecisistiska livssyn genom att vara lite sarkastisk..(?) Helt ok att uttrycka sina åsikter, men om man vill nå fram är det bättre att vara tydlig än att ironisera.. Det är många som inte förstår vad du vill säga.
Har jag fel ber jag om ursäkt. Inte meningen att vara elak. Tror det är bra att försöka uttrycka sej konkret. (Inte för att det är min starka sida heller.. :-) )
Förresten.. Finns detdär programmet fortfarande kvar?! Helt fascinerande att det gör det!
.. el inte.. För bara så lite som 100 år sen fanns människor som var helt besatta av vad grannarna gjorde, som hade kikaren liggande på köksbordet.. Samma sak egentligen. Helt mänskligt tydligen.
Försökte titta på BB ngngg för 8-9 år sen el vad det var, men somnade bara. Skäms inte ni som känner er sugna. Titta er less, -det kan gå över snart. :-)
Nämen nääe varför sitter jag här& skriver blajja?! Gå& sov!
Okej då! :-)
Nä, jag har inte gått& sova än..
Tycker f.ö. det är helt förkastligt att stressa upp stackars djur för att skapa tv-underhållning. Vill inte titta på ngt av klippen för jag skulle bara må dåligt. Samma med Fångarna på fortet. Höll på att börja gråta sist jag såg det. Djur är inte leksaker!
#53 bara för att leka lite nörd men reality grejen är äldre än tv-en, första typen som känns till kom någon gång på medeltiden (fråga inte om det är sen, mellan eller tidig medeltid) då fick folk sitta i speciella rum och se på när kunglighteter klädde på sig. (bara lite snabbt OT ber om ursäkt för det)
bara pga denna tråd så hade jag en dröm att jag var med i big brother inatt, jag var nog den 'tråkigaste' i huset medans alla andra var super hypade fjortisar i princip ._. hade såklart en av mina råttor med mig också av nån anledning. Han var nog den klokaste av dom alla där lol.