Färg på bebis
Jag är sjukt nyfiken på vad denna lilla sparvel kan tänkas ha för färg!
Är det någon som vet? 
Det ända jag kan säga om släkten är att mamman är silver blue hooded. I kullen kom det PEW, black och blue.
Jag har fått tips på mink och russian blue.
Bilden är helt oredigerad och tagen i dagsljus utan blixt.
// Lise
When nothing goes right, go left!

På min skärm ser den svart ut, men skärmen och jag är inte alltid överens.
Qui dormit, non peccat

Asg, choklad? 
Haha näe min skärm hatar mig, och just på småttingar med otydlig pälsstruktur så är det katastrof.
Kan nog inte vara till någon större hjälp, men kul med bebbstråd! Du har ingen aning om vad pappan är alls?
Vilken ögonfärg har ungen?
Qui dormit, non peccat
Haha 
Nej, pappan är heelt okänd tyvärr. Den är svartögd va jag ser :)
// Lise

Mock mink skulle den ioförsig kunna vara, då har de blåanlag. Men finns säkerligen folk med bättre dataskärmar som kan ge svar ;)
Qui dormit, non peccat
Jag kan inte mycket om råttor och färger… (a)
Men jag ser helt klart blå ton i råttans päls hur som helst. :)
#5 Haha det kan ju vara allt möjligt 
#6 Japp, blåton har den! Men exakt vilken färg… Det är för mig ett mysterium. :p
// Lise
Det är mest troligt att båda är silver blue, en mörk och en ljus variant av den blå färgen.
För att skilja dessa två blå nyanser åt kallar en del den mörka blå färgen silver blue och den ljusa färgen powder blue.
Om båda föräldrarna är russian blue bärare så kan den mörka blå vara det och då kan de ljusare blå vara silver blue.
En mörk silver blue och en russian blue kan vara ganska lika i färgen så det kan vara svårt att avgöra det via en bild. Särskilt när de är så här små. De får växa till sig lite :)
#8 Okej, jag vet ju inte vem pappan är eller vad mamman bär på alls. Finns ingen bakgrund.
Jag misstänkte nästan att den skulle vara mörkare blå, men eftersom jag vart överraskad av på PEW i kullen vet man ju aldrig… :)
// Lise
Vänta tills dem får lite mer päls, då blir det lättare att se!
Hoppas du tänker på mig när du ska hitta hem åt dem blåa ;D
#10 Får göra det trots att jag dör av nyfikenhet typ! 
Haha, ska göra det ;)
// Lise
Den ser lite mer brunaktig ut än de blåa syskonet, eller har jag fel? Min skärm brukar stämma ganska bra med färgerna..
Skulle kunna vara mink. Dem kan ju komma i många nyanser..
Russian blue är mer silveraktiga när dem är små, kolla i mina (Verra's Råttor) album på FB får du se om du ser någon likhet ;)
Det stämmer, den är mer brunaktig. :)
Skulle dock kunna vara som dina, ska ta nya bilder på alla idag :)
// Lise