Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 1019 ggr
Fridborg
1

Kommer Lore bli STOR!?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På senaste tiden har Lore bara explotionsartat vuxit! Han är två månader yngre än Paris och Picard men är nästan redan större än dom! :O

Eller kan det vara en slump och att det bara är en tillfällig växtexplotion? Skulle väldigt gärna se om han blir en sån som väger 700+ :D

(Vette sjutton om det blev rätt kategori här…?)

Lore är längst till höger på bilden :)

[Eraj]
0

Hur mycket väger han? Lore är väl bror till min Rajmo? Rajmo vägde 383 g för ett par dagar sen, så för mig är han stor eftersom jag inte har någon annan erfarenhet än två pluttgubbar sedan tidigare. ^^

Kanske får vi jätteråttor! :D

Fridborg
0

Har ingen våg så jag har inte kunnat kolla :O Men Rajmo låter ju stor indeed :O

hus-musen
0

Men hur gamla är de då? Vore lättare med en ålder att gå på!

Kan vara så att de är i en växtspurt just nu.

Qui dormit, non peccat

Fridborg
0

Picard och Paris är ca 4 månader och Lore är ca 3 månader :)

mikeiko
0

Picard är ju zooråtta så han kommer troligen alltid att vara minst.

Min yngsta hona har nästan växt om en nästan halvåret äldre hona, så ja, some girls are bigger than others, som det heter :) Hon har dessutom en massa "lös hud" man kan dra i, och växer hon i den kommer hon att kunna bli asstor xD

Katoz
1

Någon bjässe tror jag inte. Men skulle gissa på att brorsorna hamnar mellan 600-700 gram. Syrran här hemma har bra storlek och bra med muskler :)

Katoz

hus-musen
0

#4 En 8 veckors unge ska ju ligga på iaf 200-250 gram så är han närmare 12 veckor så låter det ju rätt normalt med någonstans mellan 300-450 gram beroende på kön och växtspurt. 

Hade en hane som vid 6-7 månader vägde ynkliga 475 gram, men helt plötsligt från ingenstans runt året blev han en muskulös 800+ grams hane. Hans bror var större vid 6-7 månader och låg på 650 gram då, och låg på 780 någonstans som vuxen i toppenskick.

Qui dormit, non peccat

mickro
0

picard kommer från en privatuppfödare, som säljer till zoo. :)