Uppdatering om introd. läget
För både Seskas och Flingas skull åkte jag och köpte Flingas helsyster idag, de hade som tur var kvar en (är faktiskt väldigt glad för det, sällan har jag skådat så lugna och snälla individer som dom :O ).
Så planen är att Seska och Emma får bo i en bur så får Flinga och den nya jag döpt till Elsa bo i en egen flock. Märkte direkt att Flinga blev glad över en lekkompis och de verkar komma ihåg varandra (bara 4 dagar ifrån varandra).
Så under tiden nu så får Emma träffa de små i perioder och när Seska går bort ska alla bo tillsammans i den stora buren. Vet inte om jag gjort helt rätt nu, men jag har agerat för vad jag tror är det bästa för djuren.
Ang. min råttallergi, för jag vet att folk säkert reagerar på detta inlägg så vill jag poängtera ännu en gång att jag inte bor med dessa råttor, hemma hos mig bor Paris, Picard och Lore och när det blir varmare ute kommer Picard att flytta, så jag själv kommer bara bo med två råttor.
Hos husse där alla flickor bor spenderar jag bara ett par timmar i taget och han har en 5 ggr större lägenhet än vad jag har och därför är inte allt lika packat i luften som hemma hos mig.
Jag har fortfarande besvär även om de blivit bättre sen de tre rexkillarna flyttat (åh GUUUUD VAD JAG SAKNAR DOM :,( ) och tänkte köpa en luftrenare sen eftersom jag verkligen vill ha kvar mina killar >_<
Nu blev det lite OT på slutet, men foto på Flinga och Elsa kommer kanske under dagen :) (Elsa är en black striped roan)