Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 2698 ggr
[134643]
0

Tråd, lim, tejp eller annat?

* Känns som om jag spammar froumet lite smått här, haha *

Jag tänkte bygga en "borg" av kartong, rör osv. till råttorna. Tanken är att det inte ska finnas något giftigt eller farligt så att de kan vara i den utan uppsikt.

Men problemet är vad jag ska fästa allt med. Vi har maskeringstejp, men kan det vara farligt att tugga i sig? Sytråd kan de väl fastna i med tassarna?
Kan lim vara giftigt om de skulle få i sig det?

Gah, vad ska man använda? :)

Mitralis
0

Barnlim borde funka Glad

[trumman]
0

Potatislim kanske? Potatismjöl + vatten som man hettar upp. Eller gnugga kokt (eller var det rå?) potatis direkt och limma med. Nu vet jag iofs inte om detta kommer göra att gnagarna gnager MER eller mindre på saker iofs - de kanske vill ha i sig potatisen!?

[134643]
0

#1 Vart hittar man barnlim? Finns det på ica t.ex? ^^ Kan cykla till Ica men orkar inte åka buss ner på stan xD

#2 Har en känsla av att det skulle få dem att bita ännu mer. Men coolt, visste inte att man kunde göra lim av potatismjöl och vatten! ^^

Zolah
0

lim som dom har i förskolor osv ska ju funka, läs bara noga på texten så borde du se

ror maskerings tejp ska vara ok med

cosmonita
0

Maskeringstejp funkar säker också. Råttor äter oftast inte upp det de gager på.

[134643]
0

Då testar jag med maskeringstejp då. Kan ju försöka sätta så att det finns så lite tejp som möjligt att tugga på, och gömma massa god mat istället :)

Mitralis
0

#3 Barnlim finns i det närmaste överallt så det finns säkert på ica också Glad