Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 386 ggr
CaptainBalls
0

Kliar utav råttorna !

Jag skaffatde mig en råtta och kände inte av några allergiska reaktioner. Sen kom min väns råtta och bodde här ett tag. Ddt var då det började klia på mig och en vän när hon gick på oss. Varför detta ? Det är ju inte så med min hane men med hennes hona.. :-\

Zolah
0

Kan inte svara på det, dock så måste du komma ihåg att råttor ska leva minst 2 och 2.

hon kanske har skitiga och oklippta klor som gör att det kliar för dig?

hus-musen
0

Inte alls konstigt, jag tål hanar men inte honor och bäbisar. Allergin kan vara selektiv.

Men som Zolah säger så antar jag att du har två hanar? Reagerar du inte alls på någon av dem?

Qui dormit, non peccat

GeishaoChick
0

Alla andra som kommer på besök som håller i mina honor så kliar det för dom, men inte för mig. Dom kan riva sönder mina händer och axlar, det kliar ändå inte.

Jag antar att det kan vara så att man blir van vid "giftet" i deras klor? Om dom nu har det..

mikeiko
0

Skulle tro att det är rivsåren också.

Ninja
0

#3 Gift i klorna? Tungan ute Nä, men som #4 får man lätt rivsår, i synnerhet om klorna är sådär nålvassa som de blir om de inte klipps eller nöts ner, och sen har de bakterier (från toalåda/burströ/kissiga hyllplan eller hängmattor etc) på tassar och klor som skapar irritation.

CaptainBalls
0

Tack så jätte mycket för alla svart ska fundera på allt !

Men ska man altså klippa klona på råttorna ?

Zolah
0

Beror helt på vad du tycker, jag gör dyet med mina dels för att trimma klorna och dels för att dom ska bli vana med att jag hanterar dom

hus-musen
0

#6 Helt valfritt, klipper aldrig mina råttors klor. Men om du ska klippa så använd en nagelklippare och akta pulpan!
Eller så filar du ner dem istället.

Qui dormit, non peccat

Zolah
0

Jag använder kattklo klippare, låter bara 'kröken' av klon vila mot bladet så det allra vassaste på klon blir avklippt, och jag har inte träffat pulpan med den metoden :)