Råttfolk i Götaland?
Vet att det finns tre uppfödare i Gbg, kommer dock inte ihåg vad de heter. men dem kommer säkert höra av sig :D
Tezzlan, Pippilotta åsså vi då Candyland.
Alla 3 i Göteborg, vi samarbetar oxå ihop. Finns att finna oss här på Uppfödarlistan.

Japp, er tre har jag lyckats finna! Och en medlem som bor i Hjo.
Har förhoppningar att hitta någon som bor lite närmare för att få träffa lite råttor.
Måste kolla om sambon överhuvudtaget tål råttor.. Han har lite selektiv allergi :P Katter varken tål eller gillar han. Hundar går bra, iller går bra.
Jag är också intresserad av att få träffa någon uppfödare i Göteborg. För att få titta lite på råttor i väntan på att få tag på egna. Har mailat de tre som nämns ovan men inte fått svar.
Nu vet jag inte om dom har blivit nämnda här men ni kan väl kontakta uppfödare som står på SRS?
Det finns två stycken i göteborg som är registrerade på SRS.
#5 De som är på SRS har nämts här :)

Hade haft uppe din hemsida men klickat ner för att den skrek så mycket, jag kände mig utskälld…
Men nu har jag läst många trådar där du svarat och fåttt en helt annan bild, en som inte är så arg, utan verkar vara väldigt trevlig :)
Fick mig att inse att man inte kan lita bara på hemsidorna (vilket jag egentligen inte trodde heller, men en bra tankeställare mitt i natten)
Har taccobell laggts ned? hon i uddevalla elr va de trollhättan hon bor?
Btw så bor ja med i götet och skulle gärna vilja veta!

Taco Bell bor i Skåne, läste jag på hennes hemsida :)

Puttar upp denna lite i jakt på råttfolk som bor 'nära' mig :)
jaha då har hon flyttat, elr så tänker ja på fel människa :P

haha, ja det finns ju en hel del råttfolk- i alla andra delar av sverige, haha! Göteborg är helt klart bäst alternativ just nu, men ändå nästan 2h bort..
#8: Glimmer bor i Uddevalla så kanske henne du tänker på? Tror inte hon lagt ner men hon har inga kullar för tillfället.
13 jaa så va de nog! för den hemsidan ja va inne på är ju inte direkt uppdaterad å det..
#4 Har svarat på ditt mail nu, ursäkta förseningen.
#7 Skrikande hamsida? Låter läskigt..den behöver absolut uppdateras mm..hoppas den är snällare nästa gång du vill kika på den..!?
#9 TacoBelle bodde i Skåne, lade sin uppfödning på is och har nu flyttat en bra bit uppåt i landet.

#15 Tänkte faktiskt inte på det första gången, utan det var när jag gick in på den igen som jag kom ihåg hur sidan fick mig att reagera. Och då kollade jag på själva texten, och det var massa utropstecken som gjorde texten skrikande. Om jag aktivt tänker bort dem så är texten trevlig, och saklig, lättförstådd. Bara lite aggressiv :P Efter 'avel' på första sidan är det jag har tittat på texten.. :)
Och jag kommer lätt gå in igen, och igen.
#16 Hmm..det var ju bra att du påpekade det, meningen är ju att det ska vara trevligt att läsa (o orka läsa) texterna på sidan. Ska gå in o läsa om o ändra lite tror jag..säg till om det är nåt mer som stör, liten text, få bilder, märkligt formulerat mm..nu har ju inte jag skrivit allt där, faktatexter har jag lånat från ex SSV mm där jag inte hade kunnat skriva det bättre själv.
Såg nu dessutom att hälften av våra råttor inte finns med..måste verkligen uppdatera den…(jag är inge bra på att sköta en hemsida..)

#17 Haha, det är kul med hemsidor, bloggar och sådär en period i taget. Men nu kommer jag och rör om i grytan lite, så får du rensa bort de gamla och in med det nya. ;)
Enda informationen som i dagsläget inte intresserar mig är vilka råttor du har hemma- jag är inte där än. Men många andra tycker nog det är intressant, för den delen är med på alla bloggar, alla hemsidor osv.. Men jag har frihet att titta på bilderna och bläddra förbi ;)
Min egna svaghet är att jag inte tror att det räcker med en punkt.. och flera visar att jag är osäker.. vilket jag ofta är. Undergiven för att prata djurspråk.
#18 Japp sant som det är sagt.
Håller med dig om att det var lite väl många utropstecken..inte tänkt på det tidigare..så, nu är de borta!
Passade på att fota råttorna nu i dagsljus o lade in på hemsidan, nu är det bara faktan om dem kvar, men det tar jag nog i kväll..

#19 Ska hoppa in lite senare ikväll. För nu måste jag tentaplugga.. Imon (och på tisdag x2, och nästa fredag) gäller det! Har städat toaletten och nu smög jag mig in här oxå.. Ofokus!
#15 Och nu har jag skickat värsta långa svaret tillbaka 

#19 Nu har jag tittat in igen (fikapaus!), såg att du åldrats ett år, grattis i efterskott, haha!
Jag kan snart dra slutsatsen att om det finns mer råttfolk i min närhet så är de inte aktiva här, eller hur?
Jag letade också i Göteborgstrakten, men det verkar inte som att det finns fler. I alla fall inte som finns på nätet.
#21 Ha ha jo o jag har skickat tillbaka…
(risken när vi träffas är att vi är "tjötrövar" båda två..
#22 Jo, tack!
Det var ett tag sen jag uppdaterade jue..
Ni har rätt båda två om att det finns mer råttfolk, men inte som är aktiva just på detta forum..ni får gå in på Facebook, där finns grupper som jag kan bjuda in er till.
#24 Åh, jag som gått ur facebook. Jag får väl sno min mans.
Vad är "tjötrövar"? 
#25 Göteborgsslang för folk som gillar att prata..
Du får gå med igen, har sett att vissa råttmänniskor bara håller till där..lägger upp foton på bebbar mm..
#26 Jag får väl göra det :P Jag gick in på min mans och la till dig, men han kan ju inte vara med i massa råttgrupper osv.
Aha :P Jag är lite pratigare på nätet än i verkligheten, men det beror på.

#24 Skicka mig en länk till nånting.. ;D Har sen några dagar tillbaka en förfrågan som väntar på "råttorna". Men den är inte accepterad eller nekad än..
#28 Jag har inget o skicka till dig förutom att du bli "vän" med mig på fb, på min vänlista finns det massor av råttmänniskor.
Både svenska o danska.
#27 Nu är du godkänd oxå, jag lägger till dig i de andra grupperna med.

#29 Hittar inte dig. https://www.facebook.com/profile.php?id=695035886&ref=tn_tnmn Detta är jag. Tror det ska funka? Accepterar normalt inte folk jag träffat irl. Men jag tror jag vet vad du heter, så jag känner igen om du addar ;)

#29 hittar du mig?
#31 Så, nu har jag skickat en vänförfrågan.
Såg att du o min sambo kommer från samma område.