Kulltråd, Ratass WoW-råttor
Gör en ny tråd där vi med råttor från denna kull kan uppdatera om våra småttingar.
Ville bara berätta att ikväll har vi ärtfiskat, jag och pojkarna. Det var mycket spännande! Båda två var duktiga. Annars går allt bra, de är kanske världens sötaste :D Tidigare idag så brottade Sigge ner Ivan I matskålen ^^ De brukar dricka samtidigt ur samma vattenflaska, bra att vara liten. För någon dag sedan drog Sigge in min hand i ett av husen, när den var i buren. Han skulle ha den där och mys-tugga lite på ♥
Sigge är den som är mysigast och gärna är social. Ivan är fortfarande lite restrektiv och tycker att händer är lite läskiga. Men har redan märkt att det går framåt, så jag är övertygad om att även han kommer bli lika mysig!
Så har vi det. Hur är systrarna?
Lägg gärna in bilder om ni har :) Här har det inte blivit några bilder än, de är ju så snabba!
Ska fixa en bild snart men kvar här hemma är ju Vereesa och Ashara. Det är så sjukt mycket bus! Ashara är nog busigaste någonsin :P
Då puttar jag upp den här tråden lite :P
Här hemma har jag Ashara och Vereesa. (Arwen och Éowyn)
De är ju helt underbara , jag har haft dem i lite mer än 2 veckor och de avgudar mina 2 andra honor på 10månader :P
Arwen ska alltid vara nära Astor. Det ser så otroligt roligt ut, om Astor går nånstans så hänger Arwen på :P De är jätte busiga tillsammans och de ska alltid vara med överallt :P
Éowyn är lite lugnare och Alice är verkligen hennes förebild. De gör typ allt tillsammans. Alice är väldigt osäker och behöver verkligen någon som stöttar henne och hjälper henne då hon typ inte ser mycket alls. Sen Arwen och Éowyn kom har Alice varit säkrare och vågar mer :P
Det är ju jätte bra att de påverkar den lilla flocken på ett positivt sätt :) Jag blev super glad i alla fall :P Det blir ju lite mer liv med två bebisar :P
De badar och tvättar sig i vattenskålen hela tidenXD Arwen satt på skåls kanten och stoppade ner huvet i vattnet och typ..grävde? o.O I alla fall , då kom Éowyn och skulle hoppa ner från ett rep lite högre upp. När hon landade blev Arwen distraherad och ramlade i. Hahahaha XD Hon var skit rolig , och det är inte riktigt så att man lär sig av sina misstag utan man sätter sig där igen och doppar huvet ännu mer ! Hahahaa, De är helt underbara!
Hur går det för de små sötnosarna?
Här går det jätte bra :P Fortfarande busiga som tusan !!
Jag glömde stänga en av luckorna för någon dag sen, så åker vi iväg i typ 15 minuter . När jag kommer hem ser jag en liten tuss kuta öveer golvet i mitt rum xD Jag var helt säker på att jag hade satt in alla råttorna i sina burar!! I alla fall, så kollar jag bakom en av burarna och där sticker lilla Arwens huvud fram !! Hon var så busig så det finns inte, man såg det på henne xD Sen dess ska hon ut på golvet hela tiden.
Jag kan inte ens öppna luckan och hämta vatten till vattenskålen, som tar typ 2 sekunder. Då flyger hon ut ur buren!! Jag gjorde det i förrigår, då var hon borta på ett kvick xD Så går jag och ropar på henne, och då studdsar hon ut ur min brors rum , hon e så sööööt
!!
Arwen är typ 2/3 så stor som Eó , men de båda bygger på sig och börjar bli lite maffiga :P
Kan slänga upp en bild senare :)
Här är det också full fart! Men tanke på att jag faktiskt startade http://rattor.ifokus.se/discussions/4f3d9a9f88f472388800076d-galna-rattor?discussions-4 en desperat kväll, haha xD Men båda killarna är underbara och jag förvånas över hur avslappnad speciellt Sigge är under all hantering. Han nästan halkar ur greppet när man håller honom under "armarna". Son en geléklump ♥
Ivan och jag hade lite svårt att klicka i början, han brukade gömma sig när jag pratade med honom ^^ Men nu har han insett att jag inte är farlig iaf, blivit mycket mer avslappnad.
Jag hade med mig dem en gång till pappa, då min systerson var där, ungefär 1,5 år. Så satt Sigge i min urringning och myste, Ville (systersonen) tyckte det var spännane och började leka tittut med honom. *putta ner Sigge* *vänta lite* *dra ner tröjan, Sigge tittar fram* tittut! *putta ner Sigge* *vänta lite* *dra ner tröjan, Sigge tittar fram* tittut! Om och om igen, så söta!
Ska se om jag kan ta lite bilder på dem..
Ååh så fina pojkar!!! <3 puss på dem!
aaw saknar dem T_T